ובלכתך בדרך: 300 סיומי מסכת על ידי חיילים

במסגרת יוזמת עמותת צל"ש, לומדים חיילים דפי גמרא תוך כדי פעילותם. בסיום הלימוד נערכת מסיבה מיוחדת. "הסיוע שאנחנו נותנים לחיילים ללמוד תורה תוך כדי שירותם מוכיח את עצמו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/01/18 12:21 כב בטבת התשעח

ובלכתך בדרך: 300 סיומי מסכת על ידי חיילים
חיילים לומדים גמרא בצבא, צילום: עמותת צל"ש

עמותת צל"ש - "צבא לשם שמיים" - שמעניקה ליווי רוחני לחיילים דתיים במהלך שירותם, חגגה בשבוע שעבר בבא"ח כפיר את סיום המסכת ה-300, במסגרת היוזמה ללימוד גמרא תוך כדי השירות הצבאי. סיום המסכת נערך על ידי החיילים עצמם, שהצליחו להקדיש את הזמן ללימוד תוך כדי פעילותם.

במסגרת היוזמה מחולקות לחיילים גמרות במהדורת כיס נוחות לנשיאה, וכך בכל זמן פנוי, לומדים החיילים את המסכת המשותפת ומסיימים אותה יחדיו. נציג מכל מחלקת בני"ש מבצע חלוקת לימוד של דפים לכל חייל המעוניין כפי יכולתו ומקבל על עצמו ללמוד תוך כחודשיים.

החייל מקבל את החוברת כיס המתאימה לדפים שקיבל על עצמו, וכשכולם מסיימים את הלימוד נערכת חגיגת סיום מחלקתית שכולם שותפים לה. המחלקה מעדכנת את עמותת צל"ש על סיום המסכת, ודרך הישיבות הם מקבלים את המסכת הבאה ללימוד. 300 הסיומים נערכו בכ-70 בסיסים ומוצבים שונים ברחבי הארץ.

חיילים חוגגים סיום מסכת (צילום: עמותת צל"ש)

בצל"ש סיפרו כי עד כה כ-5,000 חיילים לקחו חלק בפרויקט. בעמותה מתכוננים לאירוע שיא שיתקיים בראש חודש אדר בירושלים, בו ייערכו כ-500 סיומי מסכת, במעמד הרב הראשי לישראל והרב הצבאי הראשי. האירוע יהיה פתוח גם עבור מתגייסים ומלש"בים.

יו"ר עמותת צל"ש, הרב פרץ איינהורן, אמר: "יש לי חלום - חגיגת סיום מסכת פלוגתית בכל חודשיים בכל בסיס ובכל מוצב בארץ. ברוך השם, הסיוע שאנחנו נותנים לחיילים ללמוד תורה תוך כדי שירותם מוכיח את עצמו. החיילים מתחזקים ושמחים מזה, והמטען התורני ממשיך להתקיים גם באתגרי השירות שלהם.

"נוסף לכך, החיילים מלאי מוטיבציה ועובדים בזריזות ובמקצועיות צבאית נפלאה, כך שהצבא מחזק את לימוד התורה, והתורה מחזקת את העשייה הצבאית. רבנים רבים מישיבות גבוהות וישיבות הסדר  פונים אליי ומחזקים אותנו להמשיך בכל הכוח.

"העמותה שמה לה למטרה לעטוף את החיילים באהבת תורה ובשמחת התורה לאורך כל השירות הצבאי, כהמשך ישיר ללימוד בבתי המדרש לפני הגיוס לצבא, ובעזרת השם גם תהיה חזרה טבעית ללימוד בבתי המדרשות בישיבות ובמכינות מיד בשחרור".