"גם לשומרי ההלכה": בית אבי חי יפתח את שעריו בשבת

מוסדת התרבות המוכר בירושלים יקיים פעילויות בימי שישי בערב, אך הכניסה תהיה בחינם ולא ייעשה שימוש בחשמל ובהגברה. "אין לנו כוונה לחלל את השבת", הבהיר המנכ"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 15:11 טז בטבת התשעח

"גם לשומרי ההלכה": בית אבי חי יפתח את שעריו בשבת
בית אבי חי, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

בצל הסערה סביב חוק המרכולים שעניינו איסור על פתיחת עסקים בשבת, דווקא בית אבי חי, אחד ממוסדות התרבות המרכזיים בירושלים, צפוי לפתוח את שעריו בימי שישי בערב, כך פורסם היום (ד') ב-ynet.

כך לדוגמה, יתקיים בעוד כמה שבועות אירוע שנקרא "טיש בשבט", בהשתתפות דוד מנחם, דב אלבוים ונטע אלקיים. האירוע יחל בשעה 21:00 בערב - בעיצומה של השבת. לקראת פורים יתקיים טיש נוסף שבו ייקח חלק גם הזמר הדתי חנן בן ארי.

כדי להימנע מחילול שבת הכניסה לאירועים תהיה בחינם ללא צורך ברכישת כרטיסים, ולא ייעשה שימוש בחשמל ובאמצעי הגברה. למרות זאת, לא מן הנמנע שהפעילות שתתקיים בשבת תגרור אחריה התנגדות.

מנכ"ל בית אבי חי, דיוויד רוזנסון, הבהיר כי "אין לנו כוונה לחלל את השבת. חניון בית אבי חי יהיה סגור, והפעילויות יאפשרו גם לשומרי ההלכה לקחת בהן חלק".

חבר מועצת העיר מטעם סיעת "ירושלמים", איתי גוטלר, אמר כי "השבת היא נקודת מבחן ביחסים העירוניים בין המגזרים, ובכל מקום שבו ניתן לחזק את הקהילות הפלורליסטיות בעיר - צריך לעשות את זה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן