תלמידי הישיבה התיכונית הצטרפו למאבק עובדי 'נגב קרמיקה'

השבוע, ביקרו תלמידי ישיבת 'אמי"ת בלבב שלם' בירוחם, במאהל המחאה של מפוטרי מפעל 'נגב קרמיקה' בירוחם, והתגייסו לתמיכה במאבק. "הביקורים במאהל חשובים לתלמידים שלומדים שיעור חשוב לחיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/11/17 16:45 כ בחשון התשעח

תלמידי הישיבה התיכונית הצטרפו למאבק עובדי 'נגב קרמיקה'
תלמידי הישיבה באוהל המחאה של עובדי 'נגב קרמיקה', צילום: ישיבת אמית בלבב שלם

תלמידי ישיבת 'אמי"ת בלבב שלם' בירוחם התגייסו השבוע לתמיכה בעובדי מפעל 'נגב קרמיקה' בעיר, שהקימו מאהל במחאה על איום סגירת המפעל ופיטורי עובדים.

הנהלת נגב קרמיקה סגרה את המפעל אחרי סוכות. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין הנהלת המפעל לעובדים ובהתערבות של גורמים בכירים בממשלה בניסיון למצוא פתרון. בינתיים העובדים יושבים באוהל המחאה ללא עבודה, ובחשש גדול לעתידם ועתיד משפחתם.

לפני כשבוע פרסמנו בכיפה, כי הרב שלו, רב העיר ירוחם, הקים מגבית לטובת המפוטרים וקרא לתושבי העיר לגלות מחויבות חברתית כלפיהם.

התלמידים הרגישו כי לא יוכלו להתעלם ממצוקתם של עובדים כה רבים אשר מקור פרנסתם נמצא בסכנה, כמה מהם הורים ודודים של תלמידי הישיבה. מדי יום מגיעה כתה אחת למאהל. התלמידים יושבים עם העובדים, שומעים מהם את סיפור המאבק וחושבים ביחד איך ניתן לעזור.

נציג העובדים הסביר לתלמידים שמלבד הוויכוח על חברה וכלכלה, יש כאן סיפור של עובדים שבסך הכל רוצים לעבוד ולפרנס בכבוד והדרך שבה נעשו הפיטורים הייתה מכוערת. לדבריו, לו היו נכנסים להליך התייעלות במטרה להחזיק את המפעל ומשתפים את העובדים, הם היו משתפים פעולה כפי שנעשה בעבר.

דודו של אחד התלמידים הביע את תודתו בשם העובדים השובתים : "כל הכבוד לצוות ולתלמידי הישיבה 'אמי"ת בלבב שלם' ירוחם , אשר הקדישו  מזמנם היקר ובאו למאהל המחאה ב'נגב קרמיקה',  על מנת להזדהות עמנו העובדים ולתמוך בנו בשיא מאבקנו ."

הרב ענר לשם מנהל הישיבה: "אני שואפים לחנך לערבות הדדית, בבחינת "ומבשרך לא תתעלם". התלמידים הזדהו עם כאבם של האנשים שנאבקים על הצורך הבסיסי להתפרנס בכבוד. הביקורים במאהל חשובים גם לתלמידים שלומדים שיעור חשוב לחיים וגם לעובדים החשים בתמיכה ובאהדה הציבורית."