רבנות חברתית: רב העיר ירוחם יוזם מגבית לטובת מפוטרי 'נגב קרמיקה'

רבנות העיר ירוחם והעומד בראשה הרב יצחק שלו, יוזמים מגבית עבור מפוטרי מפעל 'נגב קרמיקה'. הרב פנה לתושבי העיר בקריאה לכל אחד לתרום כפי יכולתו ולגלות אחריות חברתית

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/17 14:59 יג בחשון התשעח

רבנות חברתית: רב העיר ירוחם יוזם מגבית לטובת מפוטרי 'נגב קרמיקה'
נגב קרמיקה, צילום: פלאש 90

הרב יצחק שלו, רב העיר ירוחם, יצא בקריאה חברתית לתושבי ירוחם, ויזם מגבית עבור מפוטרי מפעל 'נגב קרמיקה' שמזה זמן לא קיבלו משכורות. 

בקריאה של רב העיר לתושבי העיר, מציין הרב כי העובדים פנו להסתדרות ויש מגעים בליווי בית המשפט, לכן עתיד המפעל איננו ברור.

"הדבר מהווה פגיעה קשה בכל משפחות העובדים... חובה עלינו לגלות אחריות חברתית וערבות הדדית לעובדי המפעל. לכן אני קורא לכולנו, בואו ונטה שכם למען אחינו עובדי המפעל". הכסף שייאסף יחולק בין העובדים המפוטרים. אם לא ייאסף מספיק או שלא יהיה צורך בכסף, הכסף ישמש כקרן לטובת העובדים המפוטרים. 

עוד כותב הרב שלו: "ראוי לציין כי המעלה הגדולה ביותר של הצדקה, היא למנוע מהאדם ליפול מבחינה כלכלית, לכן הנותן למגבית זו מקיים בכך מצוות גדולות". 

אלישיב רייכנר, עיתונאי ותושב ירוחם, העלה פוסט לעמוד הפייסבוק שלו, ובו הוא מכנה את קריאת הרבנות ירוחם והרב שלו 'רבנות חברתית':

"מה זו רבנות חברתית?

כשרב עיר יוזם מגבית עבור מפוטרי מפעל שעתידם הכלכלי לוט בערפל.

הרב יצחק שלו, רבה של ירוחם, יחד עם קרן הצדקה שעל יד ישיבת ההסדר ירוחם, פתחו הבוקר במגבית לטובת עובדי מפעל 'נגב קרמיקה' שמאז שנסגר מפעלם אינם מקבלים משכורת.

המגבית המבורכת הזאת היא גם הזדמנות נוספת עבור תושבי ירוחם (וכולם מוזמנים להצטרף אליהם), להוכיח שוב את הערבות ההדדית הגדולה שיש בישוב הזה".

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=895265130632424&set=a.109462515879360.19534.100004468356477&type=3&theater