תלמידותיו של הרב קלנר: "זה נראה שמישהו ניסה להציג את הרב כשונא נשים"

עשרות בוגרות מדרשה שלמדו אצל הרב קלנר שיגרו לו מכתב תמיכה וחיזוק, "שיעור אחד, גם אם צרם את אוזנינו בסגנונו, אין בו כדי לשנות את כל שאנו יודעות על הרב. הבהרתו את שהיה שם באמת נאמנת בעינינו יותר מאופן הצגת הדברים הערוך בתקשורת".

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/18 07:08 כח בשבט התשעח

תלמידותיו של הרב קלנר: "זה נראה שמישהו ניסה להציג את הרב כשונא נשים"
הביעו תמיכה ברב קלנר. למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: ללא קרדיט

הרב יוסף קלנר ספג ביקורת חריפה ונוקבת על הדברים שאמר על ציבור הנשים וכן על מכתב ההבהרה שלו. עם זאת, קבוצת נשים שהגדירו את עצמן כתלמידותיו בהווה ובעבר בחרו לשלוח לו מכתב חיזוק ותמיכה.

אנו, תלמידותיו של הרב קלנר בהווה ובעבר, מבקשות לחזק את ידיו בימים אלו, כתבו כמאה מתלמידותיו במכתב שתוכנו פורסם גם באתר "עצומה".

לדבריהן, "דרכו של הרב מעולם היא הוספת אור ותורה, כבוד לנשיות בכלל ולכל אישה ונערה באופן פרטי. יעידו על כך אלפי שעות של השקעה בנו ובחברותינו, מאות שיעורים ושיחות אישיות, שעיצבו את עולמנו הפנימי והרוחני. שיעור אחד, גם אם צרם את אוזנינו בסגנונו, אין בו כדי לשנות את כל שאנו יודעות על הרב. הבהרתו את שהיה שם באמת נאמנת בעינינו יותר מאופן הצגת הדברים הערוך בתקשורת".

הרב יוסף קלנר

הרב יוסף קלנרצילום: באדיבות המצלם

עוד הן כתבו כי "מקומה של האישה בעם ישראל היה תמיד יציב ורגוע, יותר מכל הרוחות החולפות, המנסות לזייף את טבעה הנשי, בזכות האור המופץ ע"י הרב קלנר ורבנים אחרים, המחזק אותנו ואת משפחותינו. תחזקנה ידיך, הרב, בהמשך העיסוק בבניין הרוח, בהוספת תורה, אור וטוב בעולמנו, בעמנו, במדינתנו".

אחת מיוזמות המכתב ובוגרת מדרשה בשם חגית, סיפרה כי "הרבה בנות שלמדו ושמעו שיעורים לאורך תקופה ארוכה מהרב קלנר היו המומות מהעליהום התקשורתי שנעשה עליו. זה ממש נראה שמישהו ניסה בכוח להוציא את הרב כשוביניסט ושונא נשים". 

עוד היא הוסיפה כי היא וחברותיה "מכירות היטב את משנתו, ויודעות מכלי ראשון עד כמה רב המרחק בין ההסברה העקרונית של  השונות הנפשית והמעשית בין איש לאשה, לבין שוביניזם וזלזול בנשים. אנחנו מקוות שהציבור הרחב יגלה יותר אינטליגנציה מהאופן שבו הוצגו הדברים בתקשורת".