תיק אום אל חיראן חוזר לבדיקת מח"ש ולבחינת פרקליט המדינה

בעקבות מידע חדש, מח"ש יבצעו בדיקות נוספות בתיק ולאחר סיומן, יקבל חוות דעת עדכנית.בחוות הדעת האחרונה הומלץ כי השוטרים שירו למוות באבו אלקיעאן לא יועמדו לדין

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/17 20:41 ג בכסלו התשעח

תיק אום אל חיראן חוזר לבדיקת מח"ש ולבחינת פרקליט המדינה
שוטרים באום אל חיראן, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בחדשות עשר פורסם היום, כי לאחר בחינת תיק  אום אל חיראן על ידי פרקליט המדינה, התקבל מידע חדש שמחייב לבצע מספר פעולות נוספות על ידי מהמחלקה לחקירות שוטרים לצורך בדיקתו. הפעולות מבוצעות בימים אלה ולאחר שיסתיימו, יושב התיק לפרקליט המדינה עם חוות דעת עדכנית לצורך קבלת החלטה.

באוגוסט פרסמנו כי השוטרים שירו למוות ביעקוב אבו אלקיעאן, באירוע הפינוי האלים באום אל-חיראן בינואר האחרון, לא יעמדו לדין, זאת על פי חוות הדעת של המחלקה לחקירות שוטרים שהועברה לפרקליטות המדינה.

כזכור, לפני כמעט שנה כוחות משטרה כיתרו את הכפר הבדואי הבלתי חוקי במטרה לפנותו. לפנות בוקר נסע אלקיעאן ברכבו ומסיבה שאינה ברורה דרס למוות את השוטר ארז עמדי הלוי.

תחילה הודיעה המשטרה כי מדובר בפיגוע דריסה, אך בהמשך נחשף סרטון שתיעד את האירוע ודו"ח של מח"ש קבע כי לא מדובר באירוע לאומני. המחלוקת שעדיין לא נפתרה היא האם התושב הבדואי נורה איבד שליטה על רכבו ודרס את השוטרים, או שקודם הוא נסע לכיוון הכוח ורק לאחר מכן נפתחה לעברו אש.