תופעה במגזר הבדואי: סמלי אל אקצה על הבתים

בקירות הבתים החדשים שנבנים ביישובים נקבעים שלטי אבן ובהם סמל המסגד, תופעה שקשורה בהתקרבות הגוברת לאסלאם ולזהות הפלסטינית בקרב הבדואים. "השלטים הללו הם תמרורי אזהרה להתעוררות הלאומנית", אמרו ב"רגבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/18 09:01 כח בטבת התשעח

תופעה במגזר הבדואי: סמלי אל אקצה על הבתים
סמל אל אקצה ביישוב בדואי, צילום: תנועת רגבים

ברחבי המגזר הבדואי בדרום הארץ הולכת ותופסת תאוצה תופעה: בקירות הבתים החדשים שנבנים ביישובים נקבעים שלטי אבן ובהם סמל מסגד אל אקצה, כך פורסם הבוקר (ב') ב"ישראל היום". 

שילוט הבתים החדשים הינו חלק מתופעה רחבה יותר של התגברות האסלאם וההתחברות ללאום הפלסטיני בקרב המגזר הבדואי בדרום, דבר שלא נראה באופן בולט כל כך בעבר. כחלק מההתקרבות לדת נבנו לא מעט מסגדים בשנים האחרונות ביישובי הבדואים בדרום.

גם לתופעת הפוליגמיה, הכוללת הבאת נשים מתחומי הרשות, השפעה על ההתקרבות לזהות הפלסטינית. 

"השלטים הללו הם תמרורי אזהרה להתעוררות הלאומנית שמתגברת בקרב אזרחי ישראל הבדואים, אבל צריך לזכור  שזו בעיקר תוצאה של התנהלות המדינה", אמר עמיחי יוגב מתנועת רגבים.

לדבריו, "מצד אחד, במשך עשרות שנים המדינה לא נאבקה בתופעת 'ייבוא' הנשים מתחומי הרשות הפלסטינית, שהובילה למצב שהן וילדיהן מהווים כיום חמישית מהמגזר הבדואי. מצד שני המדינה לא מנעה את פעילות ההסתה של ראאד סלאח והתנועה האסלאמית אשר הגבירו את אחיזתם בציבור הבדואי. מדינת ישראל חייבת להחזיר את הריבונות לנגב".