תגובה לאיום התביעה של 'השגחה פרטית': "מתאים לאנשי הקרן החדשה להלך אימים על עולם הרבנות"

הרב עמיחי אליהו לא נשאר אדיש לאיום השגחה פרטית כי יתבעו את אביו ואת ארגון 'חותם', "מסע הרדיפה מזכיר את ארגוני שמאל הקיצוני". 'חותם': " נמשיך לפעול כנגד גופים הפועלים במסווה 'הלכתי'"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/17 14:07 ג בחשון התשעח

תגובה לאיום התביעה של 'השגחה פרטית': "מתאים לאנשי הקרן החדשה להלך אימים על עולם הרבנות"
עמיחי אליהו, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

ארגון 'חותם' ובנו של הרב שמואל אליהו הגיבו הערב (שני) בחריפות על המכתבים ששלח ארגון 'השגחה פרטית', בו איימו חבריו בתביעה משפטית על מה שאמרו עליהם.

בשיחה טלפונית עם בנו של הרב שמואל אליהו, הרב עמיחי, הוא הדגיש שהדברים לא נאמרים בשם אביו והסכים לומר כי "מסע הרדיפה של 'השגחה פרטית' מזכיר את מסע הרדיפה של ארגוני שמאל הקיצוני נגד המדינה וההתיישבות, השיטות שלהם מאוד דומות. הם מנסים להלך אימים כשחושפים את השקרים והעוולות שלהם. כתב האישום הזה יאה לבעליו ומתאים לאנשי הקרן החדשה להלך אימים על עולם הרבנות. אבל זה לא ילך להם"

ב'חותם' אמרו דברים דומים וציינו כי "ארגון השגחה פרטית לקידום יהדות פלורליסטית בישראל, מתגלה בימים האחרונים כלא-ממש פלורליסטי ומנסה לסתום פיות באיומים והפחדות על תביעת דיבה". לדבריהם, הם ימשיכו "להביא לידיעת הציבור את הדיווחים שמגיעים אלינו, במטרה למנוע הכשלת הציבור ופגיעה בשומרי הכשרות, ונמשיך לפעול כנגד גופים הפועלים במסווה 'הלכתי' שנועד לטשטש את המציאות ולהציג בפני הציבור מצג שווא".

מוקדם יותר פורסם כי ארגון ההשגחה, שמנסה להוות אלטרנטיבה כשרותית לרבנות הראשית, שיגר לרב שמואל אליהו ולארגון 'חותם' מכתבים שבהם איימו כי במידה והם לא יתנצלו על דברים שאמרו עליהם, הם יתבעו אותם על הוצאת לשון הרע.

הורידו את המילה פלורליסטית. המסמך מרשם העמותות

הורידו את המילה פלורליסטית. המסמך מרשם העמותותצילום:

בארגון ביקשו להתייחס גם לגופם של טענות 'השגחה פרטית' במכתב שנשלח אליהם, "באשר לשני הפרסומים האמורים, על פי העולה מדברי הרב שמואל אליהו, שאומתו גם בתגובת מערך הכשרות הארצי של הרבנות, נתגלתה פרצת כשרות חמורה שגרמה לכך שנמכר בשר פיגולים בחנות שעמדה תחת פיקוחה של 'השגחה פרטית'. ברור שיש עניין רב לציבור בהבאת דברי הרב אליהו כלשונם לשם שמירת האינטרסים המוגנים ב'חוק הונאה בכשרות', ואף לשם הגנה על זכויות צרכני הכשרות". ב'חותם הדגישו כי "מטעמי הוגנות אף לא הוסרה תגובת עמותת 'השגחה פרטית' לפרסומים בדף הפייסבוק של חותם".

בנוגע לרמיזות על הקשר שבין השגחה פרטית לזרם הרפורמי אמרו ב'חותם' כי הם "ביקשנו להביא לידיעת הציבור כי שמה הקודם של העמותה היה 'השגחה פרטית לקידום יהדות פלורליסטית בישראל' דבר המעיד כאלף עדים על המגמות אותן מבקש הארגון לקדם ועל הזיקה לארגונים שונים שאין צורך אפילו לציין את שמם, ואכן תמוה מדוע שונה שמה של העמותה?  מה ביקשו להסתיר מאיתנו?".

לטענתם, "בתגובתה המגוחכת והתכחשותה לפרסום הנ"ל עמותת 'השגחה פרטית' טועה לחשוב שתוכל להוליך שולל ציבור רחב בישראל. אולם כל מי שעיניו בראשו מבין את משמעות הדברים, אנו מזמינים את חברי העמותה לבקר באתר ארגון 'פנים' המאגד תחתיו ארגונים ליברליים, קונסרבטיביים ורפורמים כדוגמת התנועה הרפורמית, בית דניאל, התנועה המסורתית ועוד, ולקרוא שם את מטרות 'עמותת השגחה פרטית', החברה בגאון בארגון שנוי במחלוקת זה".

לסיום נמסר מטעם כי "השגחה פרטית' חופרת לעצמה במו ידיה את הבור שאליו היא נופלת, כל מה שנותר לנו לעשות הוא לעמוד מן הצד ולתת לאמת להתגלות, למען ידע הציבור וייזהר מן ההטעיה החמורה".