השגחה פרטית לרב אריאל והרב אליהו: התנצלו או שנתבע אתכם

בארגון שיגרו ל'חותם' ולרב שמואל אליהו מכתבי התראה בהם דרשו שיסירו את הפרסומים נגדם ויתנצלו עליהם, ולא הם נקטו נגדם בהליכים משפטיים, "מי שהפיץ נגדנו שקרים - סופו להתנצל, להודות בהטעיה החמורה שיצאה תחת ידיו, ולשלם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/10/17 13:43 ג בחשון התשעח

השגחה פרטית לרב אריאל והרב אליהו: התנצלו או שנתבע אתכם

ארגון 'השגחה פרטית' שיגר היום (שני) מכתבי התראה לרב שמואל אליהו ולארגון 'חותם', בהם הם דרשו את התנצלותם על מה שהם מכנים הכפשות, ולא הם מתכוונים לפנות להליכים משפטיים.

באמצעות היועץ המשפטי של ארגון 'עתים' פנו אנשי השגחה פרטית וכתבו לרב העיר צפת, הרב אליהו, ולארגון חותם ודרשו מהם להסיר את הדברים שכתבו על ארגונם ולהתנצל עליהם. במידה ויבחרו שלא לעשות זאת בתוך שבעה ימים הם איימו כי יפנו לערכאות משפטיות ויתבעו אותם על "הפצת לשון הרע".

מכתבי ההתראה נשלחו על רקע דברים שאמרו רב העיר רמת גן ונשיא ארגון 'חותם', הרב יעקב אריאל, והרב שמואל אליהו נגד השגחה פרטית. הרב אריאל טען כי מי שיבחר לאכול באחד מבתי העסק שמושגחים על ידי הארגון עלול להיכשל "באכילת טריפות". הרב אליהו הצביע גם הוא על כשלים רבים במערך ההשגחה של הארגון שבראשו עומד הרב אהרון ליבוביץ' ובסביבתו אף טענו כי השגחה פרטית הוקמה על ידי רפורמים.

הוקמו על ידי רפורמים?

דורשים התנצלותצילום: מדף הפייסבוק של השגחה פרטית

בארגון השגחה פרטית אמרו כי אין להם עניין "בהתנצחויות עם דמויות רבניות, ואין לנו כוונה להגיב על כל בדיה שמוטחת נגדנו, אבל אנחנו גם לא נשב בשקט מהצד ונראה איך גורמים מטעם הרבנות הראשית מדרדרים את הציבור והכשרות בישראל לתהומות השקר. מי שהפיץ נגדנו שקרים - סופו להתנצל, להודות בהטעיה החמורה שיצאה תחת ידיו, ולשלם".

לדבריהם, הם "מבינים שיש מחיר להובלת המאבק לניקוי הכשרות בישראל מתופעות לוואי כמו פוליטיזציה, שחיתות וחוסר-יעילות, אבל לארגון כשרות אסור להבליג בזמן שמטילים דופי בהשגחה שלו בצורה כל-כך בוטה ורחוקה מהאמת. גם אם הגורמים המכפישים לא שיקרו בכוונה תחילה אלא התבססו על מידע שגוי, הרי שלמרות התראות חוזרות ונשנות מצידנו - הם לא טרחו לברר איתנו מראש או בדיעבד מהם פרטי המקרה המדובר ומהו אופן פעולת הארגון".

בארגון טענו כי "את הטענות השקריות כנגדנו - הפרכנו בקלות, וכל מי שביקשו לברר - קיבלו מענה מלא, ברור ומהיר. ככה זה כשהמשגיחים והמשגיחות מטעם הארגון שלנו עושים את עבודתם במקצועיות, בשקיפות, ומתוך תחושת שליחות ושירותיות. ככה זה כשאין מה להסתיר.

לסיום הם הבהירו כי "נגמרו הימים בהם ברבנות יכולים להגיד ולעשות מה שהם רוצים בלי שיהיה מי שידרוש מהם לתת דין וחשבון. ההכפשות והשקרים שהפיצו נגדנו מסמלים את אובדן הדרך של הרבנות הראשית בישראל, ואת אובדן העשתונות של מי שמנסים בכל מחיר לשמר את מוקדי הכח בידיהם".