הרצוג: "אף אחד לא יוכל לבטל את הקשר שלנו לירושלים"

יו"ר האופוזיציה השתתף בהשקת השדולה להגנה על הר הזיתים, והגיב לאיומי נשיא טורקיה על ישראל. "ירושלים היא בירתנו הנצחית, המקומות הקדושים הינם מקור כוחנו וגאוותנו", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/12/17 14:23 יז בכסלו התשעח

הרצוג: "אף אחד לא יוכל לבטל את הקשר שלנו לירושלים"
הרצוג בהשקת השדולה להגנה על הר הזיתים, צילום: שלומי כהן

"ירושלים היא בירתנו הנצחית, אף אחד לא יוכל לבטל את הקשר שלנו אליה", כך אמר היום (ג') יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג במהלך טקס השקת שדולת הכנסת להגנה על הר הזיתים, בתגובה לאיומי ארדואן על ישראל. "הייתה לי זכות בתור שר השיכון להקים ועדה שמצאה צורך חיוני ולאומי להגן על הר הזיתים. אבל זה לא יכול להיות מתחם סגור ושמור אלא פתוח", הוסיף.

לדבריו, "עוד כילד ידעתי שחייבים לשמור על המקום הזה.הגעת השדולה מראה כי מדובר באתר של כלל יהודי העולם. המקומות הקדושים הינם מקור כוחנו וגאוותנו ואף אחד לא יוכל לבטל את הקשר שלנו לירושלים. ירושלים היא בירתנו הנצחית לא בהבל פה ולא באיומים".

מוקדם יותר נערך סיור מיוחד בהר הזיתים בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יורם הלוי,שאמר: "אנחנו נמצאים באחד המקומות המאוד רגישים ומאוד קדושים. מהמקום הזה אפשר לראות את כל מורשת עם ישראל. אנחנו עושים הרבה מאמצים בשנים האחרונות ובעיקר בתקופה האחרונה כדי להביא שקט לירושלים, וליצור מצב שכל יהודי יוכל להסתובב בכל מקום בעיר ללא פחד ולהרגיש בטוח. השקט הזה שיש עכשיו הוא לא שקט שמגיע פתאום. הוא מגיע אחרי עבודה קשה מאוד ואחרי פריסה נכונה של כל כוחות הביטחון.

ניצב יורם הלוי בהר הזיתים

ניצב יורם הלוי בהר הזיתים. צילום: שלומי כהן

"אני חושב שהבאנו את השקט המיוחל, לפחות לתקופה הזאת. מצד אחד אנחנו שמחים על השקט ועל הביטחון שאנחנו מייצרים, אך מצד שני אנחנו מאוד לא שאננים ומבינים שבכל רגע הדבר הזה יכול להשתנות. בכל שניה המקום הזה יכול להתלקח. גם אם זה יקרה זה יהיה ממש קצר כי אנחנו יודעים גם להגיב, אנחנו יודעים לתקוף ואנחנו יודעים ללכת קדימה ולא רק לספוג ולהיכנס למגננה, ככה שיש לנו הרתעה חזקה".

הסיור שבו השתתף הלוי התקיים ביוזמת השדולה להגנת הר הזיתים בכנסת, ולקחו בו חלק שר הדתות דוד אזולאי, ראש השדולה ח"כ יואב בן צור וחברי הוועד הבינלאומי להגנה על ההר.

ח"כ בן צור אמר במהלך הסיור: "אני מברך וגאה להיות יו"ר השדולה הגדולה ביותר בכנסת להגנה על הר הזיתים, אליה הצטרפו 65 ח"כים מכל סיעות הבית. מיום הקמת השדולה צומצמו מספר חילולי הקברים באחוזים משמעותיים ואנחנו רק באמצע הדרך. בכל מחיר נשמור על כבוד הנפטרים הקבורים במקום ועל ביטחון המבקרים".

יו"ר הוועד הבינלאומי להגנה על הר הזיתים, מנחם לובינסקי, אמר: "בשבע וחצי שנים האחרונות הוקמה כאן תחנת משטרה והוצבו 173 מצלמות. אנשים מרגישים פה בטוח. השלב הבא זה להבטיח שכל הגישות להר הזיתים יהיו פתוחות וכן לשפץ ולתקן את מה שנשבר כמו גם לבנות את המרכז מידע. בימים האחרונים התחילו לפעול קווי תחבורה ציבורית מסודרים להר הזיתים. אפשר להגיד שכל ההר קם לתחייה".