שינו כיוון: המשרד לשירותי דת ימנה רב ספרדי לעיר ראשון לציון

בקבות העתירה לבג"ץ שפורסמה לראשונה ב'כיפה', לפיה השר אזולאי מעכב את המינוי משיקולים פוליטיים, החליטה המדינה לקדם לראשונה מזה 7 שנים מינוי רב ספרדי לעיר. פרופ' הכהן, נציגו של העותר: "נושא מינוי רבני ערים הופך להיות עניין של סחר-מכר פוליטי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/08/17 11:40 יח באב התשעז

שינו כיוון: המשרד לשירותי דת ימנה רב ספרדי לעיר ראשון לציון
השר לשירות דת דוד אזולאי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המשרד לשירותי דת החליט לפעול למינוי רב ספרדי לראשון ציון. זאת בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ ופורסמה לראשונה ב'כיפה', לפיה השר דוד אזולאי לא ממהר לקדם את המינוי משיקולים פוליטיים.

במכתב ששלח השבוע השר לראש עיריית ראשון לציון דב צור, הוא כתב: "שמחתי מאוד לראות כי עיריית ראשון לציון נכונה לקדם תהליך בחירות לרב הספרדי של העיר , מאז נכנסתי לתפקידי אני שואף לקדם את הליך המינוי ולהביאו לידי גמר. אני שמח על הודעתך על כינוס מועצת העיר על מנת לבחור את נציגי העירייה לוועדת הבחירות".

לפני מספר שבועות החליט תושב העיר,יעקב עזרא, לשים סוף לסחבת שנמשכה יותר מ-7 שנים, מאז שהרב הספרדי האחרון נפטר.

"החלטתי לעשות מעשה", הוא אמר ל'כיפה', "אני בהחלט חושב שהגיע הזמן שאחת הערים הגדולות והמרכזיות בישראל, תמנה רב ראשי ספרדי לקהל גדול שאינו מקבל מענה הלכתי ראוי כבר שנים ארוכות".

מגיש העתירה. דוד עזרא

מגיש העתירה. דוד עזראצילום: באדיבות המצולם

בעתירה שהוגשה נגד עיריית ראשון לציון והמשרד לשירותי דת באמצעות עו"ד פרופ' אביעד הכהן, נטען כי "כל הפניות הרבות לשר הן של ראש העיר, הן של העותרים, לא נענו עד כה, לא לגופן ולא בכלל".

בהמשך נכתב כי השר אזולאי אינו פועל למינוי רב ספרדי לעיר הרביעית בגודלה בישראל, מאחר ולש"ס אין אחיזה במקום, "כמסתבר, השר החדש החליט לנהוג מנהג 'איפה ואיפה' בקידום הליכי בחירת רב עיר, ולקדם את הליכי הבחירה רק באותן ערים שבהן היה יכול ל'הבטיח'  ברמה גבוהה של ודאות כי ייבחרו לתפקיד מועמדים המזוהים עם מפלגתו, מפלגת ש"ס".

עוד נטען בעתירה כי "למרות הצהרותיו הרמות בדבר הצורך במינוי רבני עיר החל שר הדתות לקדם הליכי בחירה בעיקר וכמעט רק באותם יישובים שבהן הובטח רב מאנשי שלומה של ש"ס או כאלה המזוהים עמה"

פרופ' אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט' שמייצג את העותר אמר בתגובה למכתבו של השר כי "למרבה הצער, כל נושא מינוי רבני העיר בישראל הופך להיות יותר ויותר עניין של סחר-מכר פוליטי ופחות דאגה לאינטרס הציבורי".

בהמשך הוא ציין כי הם שמחים "שהמדינה שותפה לבקשת העותר להפסיק את הסחבת במינוי רב עיר ספרדי בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בארץ, ומקווים שמכאן ואילך ההליך ינוע כסדרו ויסתיים בהקדם, והרב שייבחר יהיה גם אדיר במלוכה, גם בחור כהלכה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן