שדה בועז: עשרות חברי מרכז דורשים משקד ובנט לפעול מול שר הביטחון

עשרות חברי מרכז ופעילים של 'הבית היהודי' חתמו על מכתב הקורא לשרים שקד ובנט לפעול לעצירת הרס הבתים ב'שדה בועז': "צופים בזעזוע במהלכיו הציניים של שר הביטחון אביגדור ליברמן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/17 13:38 כט באב התשעז

שדה בועז: עשרות חברי מרכז דורשים משקד ובנט לפעול מול שר הביטחון
אפשר לעצור. ליברמן בנט ושקד, צילום: Hadas Parush/Flash 90

לפני כשבוע וחצי יצאו תושבי 'שדה בועז' בגוש עציון לתודעת הציבור כשהם דורשים הסדרה של ארבעה בתים ביישוב כדי למנוע את הריסתם.  מדובר בארבע בתים שנבנו לפני כחמש שנים בשיתוף עם תנועת 'אמנה'. הבתים יושבים על אדמות מסקר, שהם אדמות שיש עליהן סימני שאלה האם הן קרקע פרטית או לא. לדברי התושבים, שר הביטחון הקודם הבטיח כי יפעל להסדרת הקרקעות ביישוב בתמורה לכך שהתושבים יפנו את המבנים הקיימים.

היום פונים עשרות ראשי סיניפים וחברי מרכז ביו"ש וברחבי הארץ לשרי הבית היהודי, אילת שקד ונפתלי בנט בדרישה להפעיל את כובד משקלם למניעת ההריסה ולאישור הקרקע. הדרישה מהם, בשונה ממקרה עמונה או נתיב האבות, הרבה יותר חזקה דווקא משום שבשלב זה אין פסיקה של בג"ץ שמחייבת את ההריסה ועוד ניתן לאשר את המקום לפני שתהיה כזו. 

דורשים הסדרה. שדה בועז

דורשים הסדרה. שדה בועזצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

תחת הכותרת "חיזוק לנחישותכם במאבק למניעת גירוש "שדה בעז" כותבים הפעילים במפלגה: "כולנו, חברי הבית היהודי תושבי יהודה ושומרון, ונציגי המפלגה בשאר אזורי הארץ, צופים בזעזוע במהלכיו הציניים של שר הביטחון אביגדור ליברמן כנגד תושבי "שדה בועז" שבגוש עציון.

הצעת משרד הביטחון שהוגשה להם בימים האחרונים, כפי שאנו מבינים אותה, אינה אלא לעג לרש ובוודאי שאינה המענה הנכון של ממשלת ימין לאומית לסוגיה כזו".

"אסור לייצר בשדה בעז גירוש נוסף" הם כותבים ומזכירים כי  "לא יתכן שהממשלה הימנית ביותר מאז קום המדינה חוזרת שוב לדרכי פעולה של גירוש יהודים והרס של ישוב, הפעם ללא תירוץ של פסק בג"ץ ואפילו ללא לחץ של גורמי שמאל, רק משיקולים פוליטיים פנימיים וכניעה לדרג של פקידי המינהל האזרחי המשתוללים כריבונים ללא מרות".

חברי הבית היהודי לא חוסכים את לשונם מגרירת הרגליים של שר הביטחון המכהן: "הצעתו של שר הביטחון בשדה בעז נובעת מחולשה ופוגעת באינטרס העליון של מדינת ישראל דווקא בתקופה זו - חיזוקה של ההתיישבות וביסוסה. ערבים מהאזור בשיתוף פעולה עם גורמים אירופאים משקיעים מאמצים רבים להשתלט על אדמות סקר ביהודה ושומרון וביתר שאת סביב הישוב שדה בעז בואכה ירושלים על מנת לנתק את החיבור האסטרטגי בין ירושלים, גוש עציון וביתר".

פעילי הבית היהודי מזכירים לשרים כי "לפני 5 שנים הוגש בג"ץ כנגד תושבי שדה בעז ואמנה על הקמת 4 מבנים ובעקבות הסכם עם שר הביטחון בוגי יעלון תושבי שדה בעז הסכימו לפנות את המבנים והמדינה התחייבה להסדיר את המקום בהקדם (בתשובת המדינה לבג"ץ דאז נכתב "בתום הדיון הנחה השר לפעול בהקדם להסדרת המעמד הדיניני והתיכנוני של המתחם הנדון").שדה בעז קיים כבר עשור וחצי והמנהל האזרחי היה אמור לקדם סקר לבחינת מעמד קרקעות אלו כבר לפני שנים רבות אך כאשר האג'נדה היא של שמאל ולא של אינטרס לאומי אזי התוצאה היא גרירת רגליים וסחבת שתוצאותיה ניכרות היום". 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן