שבת תרומה: ב"מתנת חיים" ציינו 500 תרומות כליה

150 תורמים ובני משפחותיהם התכנסו באירוע שהיווה ציון דרך עבור מייסד הארגון הרב ישעיהו הבר, "כשיצאנו לדרך, לפני כעשור, נפעמתי מכך שהצלחנו לגייס שלושה תורמי כליה בשנה. כיום מדובר בלמעלה ממאה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 12:28 כ בשבט התשעח

שבת תרומה: ב"מתנת חיים" ציינו 500 תרומות כליה
150 תורמים בשבת אחת, צילום: בניה יהודה

150 תורמי כליה ובני משפחותיהם התארחו בשבת במלון שבקיבוץ לביא וציינו את תרומת הכליה ה-500 ששבוצעה באמצעות ארגון "מתנת חיים".

את הכינוס כיבדו בנוכחותם הרב הראשי לישראל דוד לאו, מנהל מרכז ההשתלות במרכז הרפואי רבין ובבית החולים לילדים שניידר פרופ' איתן מור, ראש ישיבת רמת גן, שרעייתו וכמה מבני משפחתו תרמו כליה בעצמם, הרב יהושע שפירא ומייסד הארגון הרב ישעיהו הבר.

"כשיצאנו לדרך לפני כעשור, אני זוכר שנפעמתי מכך שהצלחנו לגייס שלושה ואפילו ארבעה תורמי כליה אלטרואיסטים בשנה", סיפר הרב הברו הוסיף כי "כיום ברוך השם 'מתנת חיים' מצליחה לתת חיים למעל מאה ישראלים בשנה".

הרבנית שפירא עם בני משפחתה והנתרמת

הרבנית שפירא עם בני משפחתה והנתרמתצילום: באדיבות המצולמים

עוד הוא אמר כי "החזון שלנו הוא להפוך את ישראל למדינה הראשונה בעולם שאין בה תור ארוך ומייסר של חולים מטופלי דיאליזה הממתינים להשתלת כליה. אני מאמין שיחד, בכוחות משותפים,  נוכל להגשים מטרה זו בעזרת השם".

אחת מהמשתתפות בשבת הייתה הרבנית נעמי שפירא שתרמה לפני כשנה כליה וסיפרה על כך ל'כיפה': "הסתובבתי הרבה זמן עם המחשבה הזאת שהנה אני בת 55 ואחרי שב"ה ילדתי 11 ילדים אני אמנם לא אלד שוב, אך אני עדיין יכולה להעניק חיים".

תורמות הכליה

תורמות הכליהצילום: בניה יהודה