ריבלין לפצועי צה"ל ופעולות הטרור: "לעולם לא תהיו גיבורים שקופים"

יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה נערך בבית הנשיא שאמר לנוכחים כי "מי שינסה להכות אותנו בכוח יוכרע בכוח. אני עומד כאן ונושא תפילה שמעגל הפצועים לא יתרחב". סגן שר הביטחון: "יום ההוקרה הוא פרי יוזמה שצמחה מלמטה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/17 17:19 יז בכסלו התשעח

ריבלין לפצועי צה"ל ופעולות הטרור: "לעולם לא תהיו גיבורים שקופים"
יום ההוקרה בבית הנשיא, צילום: מארק ניימן, לע"מ

יום ההוקרה לציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה, שחל היום (ג'), צויין בבית נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שהביע את הערכתו הגדולה למי שהקריבו מגופם למען עם ישראל.

"כל אחד ואחת מכם הוא סיפור בפני עצמו", אמר הנשיא והוסיף בפניה לפצועים, "כולכם מתמודדים חודשים ושנים בנחישות בהתמדה עם פציעות קשות ושיקום ארוך".

עוד הוא אמר כי "למעלה מ-70 אלף פצועים ממערכות ישראל ופעולות האיבה. חיים היום בישראל. משפחת הפצועים חוצה מגזרים. אפשר לעשות ואני בטוח שנעשה יותר. אתם לעולם לא תהיו גיבורים שקופים,. לדבריו, "בעוד כמה חודשים נחגוג 70 שנה לישראל. דרכנו לא היתה קלה ואיננו יודעים איך תהיה בעתיד אבל הקמנו מדינה ואנחנו נחושים להגן עליה כנגד כל מתקפה וכל איום. מי שינסה להכות אותנו בכוח יוכרע בכוח. אני עומד כאן ונושא תפילה שמעגל הפצועים לא יתרחב".

יום ההוקרה נולד בעקבות יוזמה שלה אחראים מספר גופים כמו 'זהות', ארגון נכי צה"ל, ארגון נפגעי פעולות איבה, קק"ל, רשות הטבע והגנים, משרד החינוך והאגף לתרבות יהודית ועוד. לפני שלוש שנים החליטה הממשלה על קביעת יום ציון ממלכתי מדי בתאריך י"ז כסלו.בטקס שנערך היום השתתפו גם שר העבודה והרווחה חיים כץ, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, נציגי ארגוני הנפגעים, אנשי כוחות הביטחון ופצועים. 

יום ההוקרה בבית הנשיא

יום ההוקרה בבית הנשיאצילום: מארק ניימן, לע"מ

השר כץ הצהיר כי מחובת הממשלה והחברה "לדאוג שפצועי מערכות ישראל ופעולות איבה יקבלו את  כל הזכויות המגיעות להם, ואנחנו פועלים בעניים ביתר שאת. תמיד נעמוד לצדכם ונעשה את המירב כדי להקל על חייכם וכאבכם. אני מבקש להודות לכם ולתמוך בכם. מי ייתן והקהילה הזו לא תגדל". 

סגן שר הביטחון בן דהן הוסיף כי "יום ההוקרה הוא פרי יוזמה שצמחה מלמטה והוא הפך ליום לאומי המצוין בכל שנה. עשרות אלפי בני נוער ומבוגרים לומדים ונפגשים עם אלה שהקריבו למען המדינה כל אחד בדרכו שלו. אני רואה חשיבות גדולה בחיזוק הקשר בין הדור הבא של לוחמי צה"ל שהוא למעשה הנוער של היום לבין הפצועים. אין תחליף למפגש בלתי אמצעי". 

יו"ר ארגון נכי צה"ל חיים בר אמר כי "אין מדינה בעולם שעושה מה שעושה מדינת ישראל עבור פצועיה. בשנתיים האחרונות אנחנו נמצאים בתהליכים כדי לשפר את מעמדם של נכי צה"ל והדברים נעשים. יש אוזן קשבת ויד פתוחה ולב פתוח. אנחנו מקבלים את הסיוע שאנחנו צריכים היום ומקדמים את נכי צה"ל בצורה שלא היתה בעבר". 

יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבהאייבי מוזס ציין: "אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי שתקבלו את כל הסיוע הנדרש כדי שתוכלו להמשיך בחייכם בצורה הטובה ביותר. אתם ראויים לכך ונפעל לשפר את חייכם כפי שעשינו עד כה. אני מקווה שנמשיך לחיות בשלום במדינתנו".