מסתמן: רוב דחוק לחוק המרכולים. ההצבעה תידחה שוב?

היעדרותו של ח"כ יוגב בשל פטירת אמו מקשה על הקואליציה להשיג רוב לאישור החוק, שהינו דחוק ממילא. בחולון ובמועצה האזורית גלבוע אישרו פתיחת עסקים בשבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/18 08:56 כא בטבת התשעח

מסתמן: רוב דחוק לחוק המרכולים. ההצבעה תידחה שוב?
חנות am:pm, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

בדומה לשבוע שעבר, גם היום (ב') מתקשה הקואליציה להשיג רוב לאישור חוק המרכולים בקריאה שנייה ושלישית. ח"כ יהודה גליק מהליכוד אמנם קם מהשבעה על רעייתו, אך כעת ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי ייעדר מההצבעות בשל פטירת אמו, מה שמקשה על השגת הרוב לחוק, שהינו דחוק ממילא. בחדשות 2 פורסם כי בשל כך, ייתכן וההצבעות יידחו בשבוע נוסף.

הן בקואליציה והן באופוזיציה מנסים בכל הכוח לגייס קולות בעד ונגד החוק, כשהקואליציה נאלצת להתמודד עם התנגדות מצד כמה חברי כנסת, מלבד חברי ישראל ביתנו שהודיעו כי יצביעו נגד. 

מספר התומכים והמתנגדים משתנה מעת לעת. על פי אחת ההערכות האופוזיציה מונה כרגע 56 חברי כנסת, ללא ח"כ יוסי יונה שיושב שבעה על מות אחיו, אך אם ח"כ אורלי לוי אבקסיס תתנגד לחוק מספר המתנגדים יעלה ל-57, זאת בעוד בין 57 ל-59 ח"כים צפויים לתמוך. סדרי הדיון במליאה טרם נקבעו, אך צפוי דיון ממושך במשך שעות ארוכות לפני שהחוק יובא להצבעה.

בתוך כך, במועצת העיר חולון אישרו אמש את התיקון לחוק העזר העירוני שיתיר פתיחת עסקים בשבת. ראש העיר מוטי ששון אמר לאחר ההצבעה: "בכוונתי לשמר את הסטטוס קוו הקיים בעיר, ובמסגרתו ימשיכו מספר עסקים להיות פתוחים בשבת לרווחת התושבים".

המועצה האזורית גלבוע אישרה גם היא חוק עזר עירוני שיאפשר פתיחת עסקים בשבת בכל יישובי המועצה למעט ארבעה.