רגע לפני הטקס החגיגי: מועצת יש"ע ברשימת דרישות לראש הממשלה

מועצת יש"ע פרסמה את מסמך הדרישות שהוצגו לראש הממשלה בנימין נתניהו מספר שעות לפני הטקס בגוש עציון שיציין 50 שנה לשחרור יו"ש. בין הדרישות: הפסקת האפליה בפיתוח תשתיות ביהודה ושומרון ודרישה לכבישים עוקפים, מים וחשמל, השלמת פערי הבנייה שנדחו ב-8 שנות ההקפאה בזמן ממשל אובמה ואישור התכניות בחברון, נגוהות ומגרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 13:34 ז בתשרי התשעח

רגע לפני הטקס החגיגי: מועצת יש"ע ברשימת דרישות לראש הממשלה
מועצת ישע, צילום: מירי צחי

בשעה זו נפגשת מועצת יש"ע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו ומציגה את דרישותיה לקראת ישיבת המת"ע הקרובה. בין הדרישות: הפסקת האפליה בפיתוח תשתיות ביהודה ושומרון ודרישה לכבישים עוקפים, תשתיות מים, חשמל, גז וביוב, השלמת פערי הבנייה שנדחו ב-8 שנות ההקפאה בזמן ממשל אובמה, ודרישה ספציפית ומידית לאישור התב"ע של חברון וביישובים נגוהות ומגרון ואישור של קרוב ל-10 אלף יחידות דיור שהצטברו במהלך שנות ההקפאה.

במכתב שמגישה כעת מועצת יש"ע לראש הממשלה בנימין נתניהו, ושעליו חתומים כלל ראשי הרשויות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, דורשים ראשי מועצת יש"ע מראש הממשלה לפעול למהלך שיוביל לשוויון בתקציב. "לצערנו, תנופת הפיתוח איננה נחלת כלל התושבים", נאמר במכתב, "בעוד שבישראל הקטנה ... נעשות השקעות עצומות, באזורי יהודה ושומרון ישנה הזנחה רבת שנים בכל הקשור לפיתוח תשתיות תחבורה, מים, חשמל וגז. ממשלה לאומית איננה יכולה להשלים עם מדיניות של אפליה והזנחה של פיתוח התשתיות ביו"ש".

במכתב אומרים ראשי מועצת יש"ע כי הגיע הזמן לשינוי בתפיסה של ממשלת ישראל את יהודה, שומרון ובקעת הירדן: "הממשלה הלאומית בראשותך חייבת להוביל מהלך של השקעה שוויונית בתשתיות ביהודה ושמרון. זו הדרך לשלום כלכלי ופיתוח אזורי לרווחת כלל האוכלוסייה, וזה המפתח לחיזוק הביטחון ואיכות החיים". 

ביהודה ושומרון ישנן מספר תכניות המוכנות לביצוע מיידי, ואשר ישפרו באופן ניכר את איכות החיים של תושבי האזור. תוכניות אלו עברו את כל השלבים, אך הן ממתינות לאישור תקציבי בלבד. "אנו פונים אליך לפעול באופן מיידי למצוא את הפתרון לתקציב סלילת הכבישים המוכנים לביצוע, עוד בשנת תקציב זו", אומרים במועצת יש"ע. "כמו כן, יש לתקצב קידום תוכניות נוספות על מנת שבתוכנית הגדולה אותה הינך מוביל, ניתן יהיה לפתח תשתיות נוספות ביו"ש".

לפני מספר חודשים פרסמה הממשלה כי 116 מיליארד ש"ח מתקציב המדינה יושקעו בתוכנית רב שנתית שמטרתה פיתוח תשתיות. התכנית, שעתידה להתבצע בין השנים 2017 ל-2021, מרכזת 147 פרויקטים שונים במדינת ישראל בתחום התשתיות. על פי נתוני התכנית, ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, הנמצאות בשטח השווה לרבע מגודלה של מדינת ישראל ושמתגוררים בה כ2.5 מיליון איש, יושקע תקציב של 70 מיליון ש"ח בלבד, כ-0.6% מהתקציב.