רגב לוחצת: לבטל את התמיכה בפסטיבל קולנוע ישראלי

הסרט "פוקסטרוט" השנוי במחלוקת צפוי לפתוח את פסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז, מה שעורר את זעמה של שרת התרבות. כעת היא לוחצת על משרד החוץ למשוך את תמיכתו באירוע. השגרירה בצרפת תחרים את טקס הפתיחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/18 17:12 כו בשבט התשעח

רגב לוחצת: לבטל את התמיכה בפסטיבל קולנוע ישראלי
השרה מירי רגב, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פסטיבל הסרטים הישראלי בפריז צפוי להתקיים בחודש הבא בעיר,  אך שרת התרבות מירי רגב לוחצת על משרד החוץ לבטל את תמיכתו באירוע. הסיבה: בפסטיבל יוקרן הסרט מעורר המחלוקת "פוקסטרוט". בתוך כך, שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון הודיעה כי תחרים את טקס הפתיחה של הפסטיבל בשל הקרנת הסרט.

רגב, השוהה בימים אלה בפריז, נפגשה עם בן נון וצוותה כדי לדון בתכנית לקידום קשרי התרבות בין ישראל לצרפת, ובמהלך השיחה ביניהן נודע לה כי "פוקסטרוט" צפוי לפתוח את הפסטיבל. שרת התרבות, שיצאה במתקפה חריפה על הסרט עם צאתו, החליטה לפעול מול משרד החוץ כדי שזה ימשוך את תמיכתו בפסטיבל, ואמרה כי תעדכן את ראש הממשלה "כדי שינחה את משרד החוץ לא להעניק לפסטיבל תמיכה".

בן נון מצדה פרסמה הודעה שבה אמרה כי "שגרירות ישראל בצרפת גאה לתמוך בפסטיבל הקולנוע הישראלי בפריז מיום הקמתו. במהלך שמונה עשרה שנות קיומו של הפסטיבל הוקרנו בו סרטים רבים, המייצגים את מגוון היצירה הקולנועית הישראלית, את חופש הביטוי ואת הפלורליזם של החברה בישראל.

"השגרירות אינה נוהגת להתערב בשיקולים האמנותיים של הנהלת הפסטיבל, ומכבדת סרטים ויוצרים ישראלים שהוזמנו להשתתף בו. יחד עם זאת, בדצמבר האחרון , המליצה השגרירות להנהלת הפסטיבל, כפי שעשתה גם בעבר בהזדמנויות אחרות, על בחירת סרט ישראלי שאינו מעורר מחלוקת, ומתאים לערב הפתיחה החגיגי, הכולל בעיקר קהל תורמים יהודי, הפוקד בנאמנות את הפסטיבל בכל שנות קיומו.

"הנהלת הפסטיבל, משיקוליה, בחרה שלא לקבל את ההמלצה. לפיכך הורה משרד החוץ לשגרירה שלא להיות נוכחת בטקס הפתיחה".

באוגוסט האחרון, עם צאת "פוקסטרוט" לאקרנים, תקפה רגב את הסרט בטענה כי הוא פוגע בשמו הטוב של צה"ל. בסצנה שעוררה את חמתה נראים חיילים במחסום הורגים נוסעי רכב, ולאחר מכן מטשטשים את עקבות המעשה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן