רגב: "חובתנו להבטיח לספורטאים שומרי השבת שוויון הזדמנויות"

שרת התרבות והספורט התייחסה להצהרת המדינה כי תקבע תנאי סף לאגודות הספורט, כך שספורטאים דתיים לא יפגעו מהפעילות בשבת, "מצופה מהאיגודים הנתמכים ע"י המדינה לפעול כדי לאפשר לספורטאים מוכשרים לממש את עצמם, מבלי שידרשו להקריב את אמונתם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 17/01/18 13:58 א בשבט התשעח

רגב: "חובתנו להבטיח לספורטאים שומרי השבת שוויון הזדמנויות"
שוויון לספורטאים דתיים. השרה רגב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כפי שפורסם ב'כיפה' על כוונת משרד התרבות, הודיעו היום (רביעי) אנשי משרדה של השרה מירי רגב לבג"ץ כי ייקבעו תנאי סף לאיגודים והתאחדויות הספורט כך שיינתן מענה לספורטאים שומרי שבת .

החלטת משרד התרבות והספורט תחייב את האיגודים וההתאחדויות למציאת פתרון לספורטאים וספורטאיות שלא יכולים להתחרות בשבת.

יש לציין כי מנכ"ל משרד התרבות והספורט, עו"ד יוסי שרעבי, עדכן את האיגודים וההתאחדויות בהחלטה לפני מספר שבועות בישיבה שהתקיימה בנושא בוועד האולימפי. בנוסף הנושא עלה גם בדיון, שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת. השינויים אמורים להיכנס לתוקף כבר בשבועות הקרובים.

"בכוונת המשיבה", נכתב מטעם המדינה, "לפעול לתיקון מבחן התמיכה לצורך תמיכה בעמותות הספורט, כך שיקבע בו תנאי סף המחייב את הגופים הנתמכים לתת מענה לספורטאים שומרי שבת המבקשים להשתתף בתחרויות ספורט המאורגנות על ידי הגוף הנתמך".

לרוץ בחוץ

לרוץ אבל לא בשבתצילום: shutterstock

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייחסה לנושא ואמרה כי "הזכות לחיים ספורטיביים מלאים, שמורה גם לציבור שומרי השבת וזו חובתינו להבטיח להם שיוויון הזדמנויות מלא". לדבריה, "ההחלטה עליה הודענו לבג"ץ, היא צעד משמעותי נוסף למימוש המדיניות עליה הכרזתי מאז כניסתי לתפקיד".

עוד היא אמרה כי "מצופה מהאיגודים הנתמכים ע"י המדינה לפעול כדי לאפשר לספורטאים מוכשרים לממש את עצמם ואת כישרונם כספורטאים ולהגיע להישגים ולהתחרות ברמות הגבוהות ביותר, מבלי שידרשו להקריב את אמונתם, צו מצפונם וקדושת השבת".

אחד מיוזמי העתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אביעד הכהן והקליניקה של המרכז האקדמי שערי משפט, הוא איש יחסי הציבור וממייסדי 'נבחרת השבת' איתן זליגר. לפני כשבועיים בדיון מיוחד בכנסת הוא אמר כי "ארבעת בנותי הספורטאיות וגם אנחנו ההורים מאד מודים לשרה מירי רגב שאחראית על תשובת המדינה. זו בשורה מעודדת המעניקה לנו תקווה. מהיום יש סיכוי שהשוויוניות החשובה כל כך בספורט תתקיים".

ספורטאי נבחרת השבת והוריהם בירכו על ההודעה והודו לשרה רגב ולצד זה הוסיפו כי הם "מצפים לשינוי בפועל וצר לנו שרק עתירה לבג"צ תניע את איגודי הספורט השונים לנהוג בשוויוניות הכל כך מתבקשת בכל מקום ובמיוחד במדינה יהודית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן