רבנים לקראת הפגישה עם הרמטכ"ל: "נפסיק לשלוח תלמידים לקורס קצינים"

שורת רבנים התכוננו לפגישתם עם איזנקוט בנושא פקודת השירות המשותף. ראש מכינת צהלי: "אנחנו רוצים תוצאות בשטח וכרגע אין שינויים". חלק מהנוכחים דיווחו כי הרבצ"ר היה נבוך מהטענות שהועלו

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/17 09:31 יז בחשון התשעח

רבנים לקראת הפגישה עם הרמטכ"ל: "נפסיק לשלוח תלמידים לקורס קצינים"
איזנקוט עם קצינים טריים. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. דובר צה"ל

שורת רבנים ורבניות בולטים מהציונות הדתית נפגשו אמש (א') כהכנה לפגישתם מחר עם הרמטכ"ל בנושא פקודת השירות המשותף. לדבריהם, במידה ולא יהיו שינויים בשטח יהיו לכך השלכות על המקומות שבהם ישרתו החיילים והחיילות הדתיים.

בגלי צה"ל דווח הבוקר כי בפגישה, שבה נכח גם הרבצ"ר תא"ל הרב אייל קרים, הביעו חלק מהרבנים תרעומת על כך שמעבר להבטחות לא נעשו שינויים אמיתיים בפקודה שהסעירה את הציונות הדתית.

קיצר את הדרך עבור יד ימינו? הרב קרים

היה נבוך מהטענות? הרב קריםצילום: פלאש 90. הדס פרוש

לפי הדיווח הרב קרים היה נבוך מהטענות שהועלו מצד הנוכחים ולא סיפק תשובות לשאלות. יש לציין כי במערכת הרבנות הצבאית יש מי שמאשימים את בכיריה, קרי הרב קרים וראש לשכתו, בכך שהם למעשה הכשירו את הפקודה הנוכחית.

אחד מהם אמר בראיון ל'כיפה' בסוף השבוע כי תחילה הם סברו כי מדובר בפקודה "מצויינת" ורק לאחר שקמה סערה ציבורית הם שינו את עמדתם, "פתאום נאמר לרבנים הצבאיים שהפקודה היא רעה. כלומר אותה פקודה שאמרו עליה שהיא מצויינת רק חצי שנה קודם לכן פתאום, כנראה לאור מחאת הרבנים הגדולים כמו הרב אבינר הרב ליאור וכדומה, היא הפכה לפקודה רעה".

בפגישה שהתקיימה אתמול אף איים אחד הרבנים כי "אם לא יהיה שינוי משמעותי ברוח הפקודה ובמעשים בשטח נבלום את הצטרפות הדתיים לקורסי הקצינים". ראש מכינת מהלי, הרבנית מיכל נגן, אמרה לגלי צה"ל דברים ברוח דומה: "תלמידים ותלמידות שלנו ששומרים הלכה נכלאים למציאות שהם לא יכולים לחיות כאנשים יראי שמיים בתוך המרחב שנוצר במקומות מסויימים בצבא". לדבריה, "אנחנו רוצים תוצאות בשטח וכרגע אין שינויים".