ראש הממשלה על 'נתיב האבות': "מנסים למצוא פתרון אנושי והגיוני לבעיה אנושית"

תושבי השכונה מגוש עציון, שאמורים להתפנות מבתיהם בעוד מספר חודשים, קראו לנתניהו ושרי הממשלה לפעול על מנת למצוא פתרון לסכנת הרס הבתיהם, "מבקשים מראש הממשלה לא רק למזער נזקים, אלא להסדיר את השכונה". ראש הממשלה: "נכנס וועדה בראשותי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/08/17 12:50 יד באב התשעז

ראש הממשלה על 'נתיב האבות': "מנסים למצוא פתרון אנושי והגיוני לבעיה אנושית"
מפגינים בזמן ישיבת הממשלה. תושבי השכונה, צילום: נתיב האבות

תושבי שכונת נתיב האבות קיימו הבוקר (ראשון) הפגנה מול משרד ראש הממשלה בדרישה שיפעל להסדרת שכונתם ומניעת הריסת בתיהם בעוד מספר חודשים.

תושבי השכונה שביישוב אלעזר קראו בזמן ישיבת הממשלה השבועית, לנתניהו ושריו שיכנסו לעובי הקורה וינסו למצוא פיתרון לפסיקת בג"ץ שקבע כי יש לפנות את השכונה עד מרץ 2018.

לטענת תושבי נתיב האבות, מאז פסיקת בג"ץ אין עמם מגעים ולא נראה פתרון אמיתי באופק שעשוי להשאירם במקומם, או לספק להם פתרון במידה וייאלצו להתפנות מבתיהם.

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה הבוקר כי "היום אנחנו גם נכנס ועדה בראשותי לדון בשאלת נתיב האבות. אנחנו מטפלים בזה ברציפות ומנסים למצוא פתרון - פתרון אנושי ופתרון הגיוני לבעיה אנושית. אני מקווה שאנחנו נצליח להתקדם בנתיב הזה".

קוראים לראש הממשלה להתערב. התושבים בהפגנה

קוראים לראש הממשלה להתערב. התושבים בהפגנהצילום: נתיב האבות

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, אמר בהפגנה: "אנו מחויבים לתושבי נתיב האבות, מחויבים לארץ ישראל. נעשה ככל יכולתנו שהיישוב יגדל ויפרח ולא ייפגע בשום צורה. אנחנו ביחד עם התושבים הנהדרים שיש לנו שמה. בעזרת ה' נעשה ונצליח".

תושב נתיב האבות וממנהיגי המאבק למען השכונה עמי גבירצמן, אמר כי התושבים "מבקשים מראש הממשלה לא רק למזער נזקים בנתיב האבות, אלא להסדיר את השכונה ולהתחיל לבנות באופן מיידי .לעצור את ההרס בנתיב האבות עכשיו".

כזכור, בסוף השבוע העאחרון הגיע ראש הממשלה נתניהו להנחת אבן הפינה בשכונה חדשה בביתר עילית, שם התייחס לשכונה מגוש עציון ואמר: "ראש הסגל שלי יואב הורוביץ היה הבוקר לא רחוק מכאן נתיב האבות, יחד עם ראש המועצה (שלמה נאמן) והתושבים, על מנת למזער נזקים במסגרת החוק".