ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות: "מנורת ישראל תאיר לנצח"

נפתחו באופן רשמי חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. טקס הדלקת המשואות עומד השנה בסימן “מורשת של חדשנות”. בין מדליקי המשואות: הזמר שלמה ארצי, ד”ר אבשלום קור וראש הממשלה בנימין נתניהו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/04/18 18:08 ג באייר התשעח

ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות: "מנורת ישראל תאיר לנצח"
ראש הממשלה בטקס, צילום: הדס פרוש, פלאש90

הטקס המציין את המעבר המורכב מיום הזיכרון ליום העצמאות מכיל שני אירועים מרכזיים, טקס הדלקת המשואות המסורתי ואירועי 70 שנה למדינת ישראל. 

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר: "החיבורים בין כיסוי הראש לכובע המצחייה, בין שומרי החומות ופורצי הגבולות, בין אלו שחיים בעולם של סברא, ואלו שחיים בעולם של סייבר, בין בני דור הפרחים ובני דור המסכים. ומבין כולם, ממש כולם, צומחת ועולה החברה שלנו כמו פסיפס מופלא של שבטים וגוונים, אמונות ודעות, ארצות מוצא ואורחות חיים. הגיוון, הוא מקור העוצמה שלנו, המורכבות, היא הדלק שבמנוע הצמיחה שלנו".

לאחר מכן עלה לנאום ראש הממשלה והדליק משואה. בנאומו אמר: "כשדוד בן גוריון הכריז על הקמת המדינה הוא לא נרתע מההכרזה גם כשהוא ידע שהיא כרוכה במלחמה קשה. גם אנחנו היום איננו נרתעים ממאבק מול אלה שרוצים להכחידנו, כי אנחנו יודעים שלהגן על עצמנו בכוחות עצמנו זוהי תמצית העצמאות. אנחנו נחושים מתמיד, אנחנו חזקים מתמיד. סוד כוחנו טמון בלכידותנו, בצדקת דרכנו, בלוחמינו, המכבים המופלאים של ימינו, שאהבת המדינה מפעמת בהם וגורל המערכה נישא על כתפיהם. אם נידרש להגן על עצמנו – נעמוד באתגר ונבטיח את נצח ישראל. גם כשיש בינינו מחלוקות, ואיך אפשר אחרת בדמוקרטיה התוססת שלנו, ננהל אותן בכבוד הדדי. מאוחדים בידיעה שיש לנו רק בית אחד".

מדליקי המשואות השנה הם: ראש הממשלה בנימין נתניהו, האלוף במיל’ ישעיהו גביש, מרגלית זינאתי, ד”ר אבשלום קור, רות כהנוב, פרופסור אביעזרי פרנקל, מאי קורמן, רחלי גנות, פרופ' מרסל מחלוף, נועם גרשוני, שייח’ מוואפק טריף, זאב רווה, ליא קניג ושלמה ארצי.

 
בנימין נתניהו ורעייתו בטקס

בנימין נתניהו ורעייתו בטקסצילום: הדס פרוש-פלאש 90

רחלי גנות

רחלי גנותצילום: צילום מסך

מרגלית זינאתי

מרגלית זינאתיצילום: צילום מסך

פרופ

פרופ' אביעזרי פרנקלצילום: צילום מסך

שלמה ארצי

שלמה ארציצילום: צילום מסך

 

מדליקי המשואות 2018

מדליקי המשואות 2018צילום: יונתן סינדל/פלאש 90