בית הלל: "להפסיק לחבק את סרבן הגט"

במכתב שפרסם ארגון הרבנים והרבניות נקרא הציבור, ובכללו כלי התקשורת, להפסיק להעניק לירון אטיאס במה ציבורית ותמיכה. "לפעול לאור הוראת בית הדין בחיפה ולנהוג בו את הרחקות רבנו תם כפסקת בית הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/05/18 21:09 ט בסיון התשעח

בית הלל: "להפסיק לחבק את סרבן הגט"
ירון אטיאס, צילום: מתוך דף הפייסבוק של מזל אטיאס

ארגון הרבנים והרבניות "בית הלל", יצא הערב (ד') בקריאה לציבור הרחב להפסיק את השיח המחבק לסרבן הגט ירון אטיאס. במכתב מטעם הארגון נכתב כי יש לקיים את פסיקת בית הדין באשר להחרמתו של אטיאס, ולהפסיק לתת לאטיאס במה ציבורית.

"'בית הלל' קורא לתקשורת ולכלל הציבור לפעול לאור הוראת בית הדין בחיפה ולנהוג בסרבן הגט ירון אטיאס את הרחקות רבנו תם כפסקת בית הדין", נכתב בפתח המכתב.

"הרחקות רבנו תם שהושתו על הסרבן, מטרתן להסב לחץ קהילתי על העבריין עד שייתן גט. בעידן המודרני כוחה של קהילה מקומית כמעט ואינו קיים, ויישומן המעשי של הרחקות קהילתיות אלו חייב לבוא לידי ביטוי בתקשורת וברשתות החברתיות הגלובליות. כלי התקשורת נדרשים להפגין אחריות מוסרית וחברתית ולא לתת לירון אטיאס במה ציבורית ובוודאי שלא אהדה. 

"על הציבור להבין שפעולת סירוב גט היא פעולה אלימה המנוגדת להלכה ואיננה יכולה להתקבל כאמצעי לחץ בשום צורה. כל סכסוך וויכוח אשר עולה בהליך הכואב של גירושין צריך להיות מוכרע בין הצדדים, בגישור או בהליך משפטי. ומרגע שבית דין קבע שיש לתת גט אין לאף איש או אישה רשות לכפות על הצד השני כבלי מאסר של סרבנות גט", נכתב עוד. 

"גם במקרה זה, בית הדין שמע את טענות הצדדים, בחן את הראיות ומכיר את רבדי הסכסוך המורכב ועל פיהם הגיע להכרעה שיש להפעיל את הרחקות רבנו תם. לאחר הכרעה מוסמכת זאת אין בהוקעה ציבורית שכזאת חשש לשיימינג ומשפט שדה". 

את המכתב סיימו אנשי "בית הלל" בקריאה לתקשורת ולציבור הרחב ברשתות החברתיות ומחוצה להן, ש"לא ליפול למלכודת של כניסה לעימות האישי שבין הצדדים ולהוקיע את מעשה הסרבנות מכל וכל. לנהוג על פי פסיקת בית הדין ולא להעניק שום במה או תמיכה לסרבן הגט ירון אטיאס".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן