צפו: כך הושמדה מנהרת הטרור מתחת לכרם שלום

בצה"ל אישרו כי מטרות התקיפה הלילה (א') בעזה וסגירת מעבר הסחורות בכרם שלום, היו כדי להשמיד מנהרת טרור בחדרה מרפיח לשטח ישראל. תא"ל מנליס: "הפרה בוטה של הריבונות הישראלית, סיכון אזרחי ישראל וחבלה במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל למען אזרחי עזה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/01/18 08:35 כז בטבת התשעח

צפו: כך הושמדה מנהרת הטרור מתחת לכרם שלום
המנהרה מבפנים, צילום: דובר צה"ל

צה"ל אישר הבוקר כי במהלך הלילה והבוקר (ראשון) הוא הפציץ והשמיד מנהרת טרור שחדרה מרפיח לשטח מדינת ישראל, מתחת למעבר הסחורות כרם שלום.

"מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הישראלית, סיכון אזרחי ישראל וחבלה במאמצים ההומניטריים שמאפשרת ישראל למען אזרחי עזה", אמר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס.

לדבריו, "המנהרה אותרה באמצעות יכולת משולבת טכנולוגית מודיעינית ומבצעית, ומאז נלמדה  ונחקרה עד לנטרולה הבוקר".

עוד הוא אמר כי "לאור זאת, סגירת מעבר הסחורות בכרם שלום הוא צעד ביטחוני מתחייב לביטחון השוהים באזור המעבר. ההשלכות מסגירת המעבר מוטלות גם הן על ארגון הטרור חמאס שבוחר פעם אחר פעם לפגוע ברווחתם של תושבי עזה".

אמש הפציצו מטוסי חיל האוויר את שטח המנהרה בצד הפלסטיני ואילו במהלך הלילה והבוקר השמידו כוחות הנדסה את החלק שחדר לשטח מדינת ישראל.

מי שהיה אחראי על הפעולה הוא פיקוד דרום ובצה"ל הדגישו כי מדובר במנהרת טרור של ארגון הטרור חמאס וכי המנהרה חצתה את גדר המערכת, עוברת תחת מעבר כרם שלום בסמוך לצינור הגז וממשיכה לשטח מצרים.

המנהרה שהושמדה היום היא מנהרת הטרור השלישית שאותרה ונוטרלה בשטח ישראל בשבועות האחרונים. לדברי תא"ל מנליס "היא הוכחה נוספת ליכולות מבצעיות, מודיעיניות וטכנולוגיות מתקדמות ופורצות דרך שפותחו בצה"ל. איתור מנהרת הטרור הוא חלק ממאמץ הגנתי נרחב המובל על ידי כוחות צה"ל ופיקוד הדרום. אין לצה"ל כוונה להביא להתדרדרות המצב אך נמשיך לפעול כנגד כל הפרת ריבונות ישראלית. אנו ערוכים ומוכנים למגוון רחב של תרחישים".  

דובר צה"ל הדגיש כי "צה"ל ימשיך לפעול מעל ומתחת לקרקע, לסיכול ניסיונות פגיעה בתושבי מדינת ישראל ולשימור השקט היחסי באזור שהושג לאחר מבצע צוק איתן".

בצבא פרסמו נתנונים שהוכיחו את חיוניות המעבר , שמתחתיו נחפרה המנהרה, דווקא לאוכלוסיה שחמאס אמור לייצג - הפלסטינים ברצועת עזה.

570 אלף טון מזון, 7,044 טון ציוד רפואי, מיליוני טון חומרי בניין ועשרות אלפי טונות של ציוד מתחומי החשמל, החקלאות והטקסטיל.