פעם שניה תוך יומיים: בקבוקי תבערה הושלכו על בי"כ בשוודיה

שוב הותקף בית כנסת בשוודיה, משטרת העיר מאלמו חוקרת את התקרית האנטישמית. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק . ראש הקהילה היהודית שהותקפה: "זה מתחיל להיות יותר ויותר גרוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 20:21 כג בכסלו התשעח

פעם שניה תוך יומיים: בקבוקי תבערה הושלכו על בי"כ בשוודיה
אנטישמיות בגטבורג. תמונת ארכיון משטרת שבדיה, צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוך 48 שעות: תקרית אנטישמית שנייה בשוודיה. לעבר בית כנסת בעיר מאלמו, הושלכו שני בקבוקי תבערה. מאלמו היא העיר השלישית בגודלה בשוודיה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המשטרה המקומית פתחה בחקירה. דובר המשטרה, לארס פורסטל, אמר: "החקירה היא בגין חשד להצתה".

פרדי גלברג, יו"ר הקהילה שהותקפה, מספר: "נאמר לנו על ידי מנהל בית הקברות הבוקר כי מישהו זרק בקבוקי תבערה לעבר בית הכנסת שלנו. אנו רואים בתקרית החמורה כאיום עלינו. זה מתחיל להיות יותר ויותר גרוע. אנחנו לוקחים את זה ברצינות רבה".

ביום שישי האחרון התאספו בעיר מאלמו 200 מפגינים שקראו לאלימות כנגד הקהילה היהודית בעיר.

המשטרה המקומית העלתה את רמת האבטחה בבתי כנסת בשטוקהולם ובחלקים אחרים במדינה. מדובר בתקרית השנייה נגד הקהילה היהודית בשוודיה תוך יומיים. אתמול נעצרו שלושה חשודים בחשד למעורבות בהשלכת בקבוקי תבערה לעבר חצר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה בליל יום ראשון.

על פי הדיווחים, כ-20 רעולי פנים הפגינו בגטבורג נגד החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, ולאחר מכן השליכו בקבוקי תבערה אל עבר בית הכנסת בזמן אירוע של נערים יהודים שהתרחש במקום, לא היו נפגעים.