"עצרו רגע לפני שאתם רוקדים על הדם"

האלוף במיל׳ עמירם לוין, מפקדו לשעבר של רה"מ, קרא לאפשר לנתניהו רגעי חסד "כדי להגיע להחלטה הקשה והנכונה". לדבריו, "ביטחון ישראל חייב להיות מופקד בידי מי שמסוגל לנהל אותו בראש שקט ובדעה צלולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/02/18 14:32 כט בשבט התשעח

"עצרו רגע לפני שאתם רוקדים על הדם"
עמירם לוין, צילום: פלאש 90

"בואו נאפשר גם לראש הממשלה בשעתו הקשה, כמה רגעי חסד כדי להגיע להחלטה הקשה והנכונה", כך כתב היום (ד') בפייסבוק האלוף במיל׳ וחבר מפלגת העבודה עמירם לוין, שהיה בעבר מפקדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"כמו רבים מכם, נחשפתי לחשדות הכבדים שהועלו כנגד נתניהו. היה לי קשה, לא צהלתי, כי בשבילי ביבי הוא לא רק ראש ממשלה, ביבי הוא פקוד שלי", פתח לוין את הפוסט שכתב בעקבות המלצות המשטרה להעמיד את נתניהו לדין.

"הכרתי את ביבי לפני יותר מ-50 שנה כשצעד אחריי 120 ק"מ בליל חורף גשום וסוער, כדי להגיע לסיירת מטכ"ל ולהיות בה לוחם. תחת פיקודי כמעט טבע בתעלת סואץ בעת שמארב מצרי פתח עלינו באש ותחת פיקודי יצא לקצונה. כלוחם וקצין היה אמיץ וידע לקחת החלטות קשות ונכונות. אמר נכון שהקדיש את מיטב שנותיו לביטחון המדינה.

"ביבי נזרק אתמול באחת למגרש המשפטי לנהל קרב אכזרי על חפותו ושמו הטוב, והלוואי ויצליח במאבקו", כתב לוין.

https://www.facebook.com/LevinAmiram/photos/a.1831616993829463.1073741828.1824747197849776/2016818105309350/?type=3&theater

הוא המשיך בקריאה לפוליטיקאים משני צדי המתרס, וכתב: "אני פונה היום אליכם, פוליטיקאים מימין ומשמאל, עצרו רגע לפני שאתם רוקדים על הדם, בואו נאפשר גם לראש הממשלה בשעתו הקשה, כמה רגעי חסד כדי להגיע להחלטה הקשה והנכונה. מה יותר טבעי ואנושי לביבי מאשר לשמוע בקול עורכי הדין שבוודאי ייעצו לו לנהל את המאבק הקשה הזה מכיסא ראש הממשלה.

"כפי שאני מזהיר כבר שבועות ארוכים, אני אומר גם היום, לכם ולראש הממשלה, ישראל מצויה בשעה נפיצה סביב גבולותיה - בצפון ובדרום – ראש הממשלה יודע זאת טוב מכולנו, ואני בטוח, שעם כל הקושי, יבין בעצמו שההתעקשות להיצמד לכיסא ראש הממשלה תסכן את ביטחון ישראל. כמו אז, כשהיה קצין בסיירת מטכ"ל אני מקווה שיהיה אמיץ מספיק לקבל את ההחלטה בעצמו".

לוין הוסיף כי "אם לא, האחריות עוברת אלינו, אל כולנו, ואל חברי הכנסת המייצגים אותנו. ביטחון ישראל חייב להיות מופקד בידי מי שמסוגל לנהל אותו בראש שקט ובדעה צלולה. מגיעה לנו הנהגה נקייה שבאמת משרתת אותנו, שמייצגת את הטוב שבעם הזה, ולא את ההפך.

"זה בידיים שלנו, אנחנו יכולים וחייבים לקחת אחריות על ביטחוננו ועתידנו. ונהיה חייבים להחליף את ראש הממשלה ולהביא במקומו הנהגה הראויה לנו ולילדינו".