על הבמה המרכזית בנצרת עילית: תפילה חגיגית ותקיעת שופר

האירוע המרכזי לכבוד יום העצמאות בעיר הצפונית נפתח בריקודי משפחות הגרעין התורני יחד עם ראש העיר, שהתפעל מעוצמות השמחה. לאחר מכן התקיימה תהלוכת דגלים וסעודה חגיגית ברוב עם

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/04/18 10:25 ד באייר התשעח

על הבמה המרכזית בנצרת עילית: תפילה חגיגית ותקיעת שופר
חגיגות יום העצמאות בנצרת עילית, צילום: ללא קרדיט

תוך קריאת "עם ישראל חי" פתחו אמש (ד') חברי הגרעין התורני-ציוני ותלמידי ישיבת ההסדר בנצרת עילית את האירוע המרכזי בעיר בריקודי שמחה והודיה לה'. בנצרת עילית יש מוקד חגיגות אחד בלבד לכל העיר, ובהתאם למסורת, הן נפתחות בריקודי משפחות הגרעין יחד עם ראש העיר. לראשונה ולכבוד חגיגות ה-70 התקיים האירוע באצטדיון העירוני בהשתתפות אלפים מתושבי העיר והאזור.

לאחר הריקודים נשאו רבני הגרעין התורני תפילה לשלום המדינה, ותקעו בשופרות במעמד מרגש. ראש העיר רונן פלוט נשא דברי ברכה לכבוד חג העצמאות, והביע התפעלות מהעוצמות בהם נפתח האירוע. "משמח לראות את השמחה בה פותחים בנצרת עילית את אירועי יום העצמאות", והודה לכל השותפים.

שלמה אמסלם, מוותיקי העיר, סיפר בהתרגשות רבה: "כמה מרגש ומשמח לראות בשנים האחרונות את אירועי יום העצמאות בבמה המרכזית של העיר נפתחים בתקיעת שופר ובריקודי שמחה של הקהילה הדתית".

חגיגות יום העצמאות בנצרת עילית

חגיגות יום העצמאות בנצרת עיליתצילום: ללא קרדיט

חגיגות יום העצמאות בנצרת עילית

חגיגות יום העצמאות בנצרת עיליתצילום: ללא קרדיט

בהמשך יצאו מהבמה המרכזית חברי הגרעין, בני המנשה ותלמידי הישיבה בצעדת דגלים חגיגית אל אחד מבתי הכנסת בעיר, לסעודה חגיגית ושיחות מרוממות על עיצומו של יום. האירוע העירוני המרכזי נמשך עד לשעות הלילה המאוחרות, והתקיימה בו שירה בסגנון "קולולם" שהיה מהגדולים במדינה, וכן הופעה של הזמר עומר אדם.

בתוך כך, נמשכת היערכות הגרעין התורני לקליטת משפחות חדשות ולשבת קליטה בפרשת בהר. "בשנה שעברה קלטנו למעלה מארבעים משפחות, והשנה אנו מעוניינים להכפיל את מספר הנקלטים", אמרה יפית מלכה, רכזת הקליטה. 

במלאות 61 שנה ליסודה של נצרת עילית, קורא צחי וייס, מנהל הגרעין: "בואו הצטרפו אלינו בחיזוק ההתיישבות היהודית בגליל בכלל ובנצרת עילית בפרט. זוהי שליחות ברמה לאומית". וייס הוסיף בדבריו את משפט החזון של הקהילה -  "במקום בו נוגעת האמונה קושי הוא פתח לעצמה. האמונה בדרך, באנשים ובתושבים הוותיקים. היא פתח גדול לעצמה".