עובדי ערוץ 20 מפגינים: "ביבי לא שומר עלינו"

העובדים מוחים מול קריית הממשלה בת"א נגד הרגולציה הבלתי אפשרית לדבריהם, שמובילה לטענתם לסגירת הערוץ. גם יריב אופנהיימר הגיע להביע תמיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/17 14:14 ז בטבת התשעח

עובדי ערוץ 20 מפגינים: "ביבי לא שומר עלינו"
הפגנת עובדי ערוץ 20, צילום: אירית שגב

עשרות עובדי ערוץ 20 מפגינים בשעה זו מול קריית הממשלה בתל אביב נגד הרגולציה הבלתי אפשרית לדבריהם, שמובילה לטענתם לסגירת הערוץ. העובדים נושאים שלטם שעליהם נכתב "ביבי לא שומר עלינו", "תנו גיבוי לחופש הביטוי'' ו"לא סוגרים את ערוץ 20".

בין היתר משתתפים בהפגנה דמויות בולטות בערוץ, כדוגמת אראל סג"ל, אמיר איבגי, שמעון ריקלין, דנה סומברג, קלמן ליבסקינד, נועם אמיר, ארי שמאי, אלירן טל, ליטל שמש, יריב אופנהיימר, גלית דיסטל אטבריאן ועוד. כמה עיתונאים מכלי תקשורת אחרים, ובהם חיים אתגר, אסף ליברמן, אריאל כהנא ומלך זילברשלג, הגיעו לתמוך בקולגות. 

אמיר איבגי, מגיש התוכנית "היום הזה" בערוץ 20, אמר במהלך ההפגנה: "אנחנו לא מבקשים כסף מהמדינה או מחיקת חובות, כפי שקיבלו ערוצים אחרים. אנחנו מבקשים את הדבר הבסיסי ביותר: להעניק לצופינו, הקהל היהודי-מסורתי-דתי, את לוח השידורים העשיר ביותר, בהתאמה לאורחות חייו וכן, גם את האפשרות לשדר מידי ערב מהדורת חדשות.

"לא הגיוני שבשנת 2018 גוף מיושן סופר לנו דקות ומכתיב לנו הגדרה צרה של תכנים מותרים ובעיקר אסורים. זה פשוט מחמם את הלב לראות צופים וצופות שבאו לכאן מרחוק ביום קר וגשום על מנת להביע תמיכתם ולומר כמה חשוב עבורם הקול שמשמיע ערוץ 20". 

הפגנת עובדי ערוץ 20

הפגנת עובדי ערוץ 20צילום: ערוץ 20

שר החינוך נפתלי בנט התייחס להפגנה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: ''ערוץ 20 נאלץ להילחם כעת על קיומו. הערוץ אינו מבקש כסף, רק להפסיק לחנוק אותו עם רגולציה מיותרת. ממשלה לא צריכה להתעסק בניהול כלי תקשורת.

''ממשלה לאומית שאינה מסוגלת למנוע את סגירת ערוץ 20 - או שאינה יודעת למשול או שאינה לאומית. אני קורא לרה״מ ולשר התקשורת לפעול מיד. ניתן גיבוי מלא".

הצעת החוק הפרטית של של ח"כ שרן השכל מהליכוד, שמטרתה להסיר את המגבלות על ערוץ 20 ולאפשר לו להמשיך לשדר, אושרה אתמול בוועדת השרים לחקיקה, ובקואליציה נעשים מאמצים לקידומה.

קלמן ליבסקינד ויריב אופנהיימר בהפגנת עובדי ערוץ 20

קלמן ליבסקינד ויריב אופנהיימר בהפגנת עובדי ערוץ 20צילום: ערוץ 20