עובדים בקונסוליה הצרפתית נעצרו בחשד להברחת נשק

נהג מהנציגות הדיפלומטית נעצר בחשד שניצל את חסינותו כדי להבריח נשק מעזה ליו"ש. חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב: "יש תחושה שהקונסוליה הפכה לשגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/18 09:29 ג בניסן התשעח

עובדים בקונסוליה הצרפתית נעצרו בחשד להברחת נשק
הרכב שבו הוברח הנשק על ידי נהג הקונסוליה הצרפתית, צילום: תקשורת שב"כ

שב"כ ומשטרת ישראל חשפו לאחרונה תשתית של פלסטינים מרצועת עזה, איו"ש ותושבי מזרח ירושלים, שהבריחה בחודשים האחרונים אמצעי לחימה תקניים מרצועת עזה ליו"ש באמצעות אזרח צרפתי שעובד כנהג בקונסוליה הצרפתית בירושלים, כך הותר היום (ב') לפרסום.

בחקירת השב"כ עלה כי אמצעי הלחימה הועברו דרך מעבר ארז באמצעות רומן פרנק, אזרח צרפתי, המשמש כעובד בקונסוליה הצרפתית בירושלים.

על פי החשד, פרנק הבריח את אמצעי הלחימה במספר הזדמנויות בחודשים האחרונים, תוך ניצול הרכב הקונסולרי, שזכה להקלות בבידוק הביטחוני במעבר הגבול, כנהוג לגבי כלי רכב אלו. פרנק ביצע חמש העברות של אמצעי לחימה דרך המעבר, במסגרתם העביר כ-70 אקדחים ושני רובי סער.

עוד עלה כי עובד הקונסוליה קיבל את אמצעי הלחימה מפלסטיני תושב רצועת עזה, המועסק ב"מרכז התרבות הצרפתי" ברצועה. לאחר שמימש את ההברחה, העביר את אמצעי הלחימה לגורם באיו"ש שמכר אותם לסוחרי אמל"ח.

בין העצורים שהיו מעורבים בהברחת אמצעי הלחימה ישנם תושב מזרח ירושלים, העובד כמאבטח בקונסוליה הצרפתית בירושלים, וכן פלסטינים מרצועת עזה ששהו שלא כחוק באיו"ש. במסגרת החקירה נעצרו עד כה תשעה חשודים ונגד שישה מהם יוגשו היום כתבי אישום על ידי פרקליטות מחוז דרום.

רומן פרנק, החשוד בהברחת הנשק

רומן פרנק, החשוד בהברחת הנשקצילום: תקשורת שב"כ

לדברי שב"כ, מהחקירה עלה בבירור כי עובד הקונסוליה הצרפתית פעל בתמורה לרווח כספי, על דעת עצמו וללא ידיעת הגורמים הממונים עליו. עוד נחשף בחקירה כי חלק מהחשודים אף היו מעורבים בהברחת כספים מרצועת עזה לאיו"ש.

גורם בכיר בשב״כ אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, בו נוצלו באופן ציני החסינויות וזכויות היתר המוענקות לנציגויות זרות בישראל לטובת הברחת אמל"ח תקני, בהיקף של עשרות כלי נשק שעלולים לשמש לפיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הביטחון".

על רקע מעצרם לחקירה של חשודים העובדים בקונסוליה הצרפתית, התנהלה החקירה בתיאום עם משרד החוץ הישראלי ותוך עדכון שוטף של הרשויות הצרפתיות.

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, הגיב על מעצר החשודים, ואמר: "לצערי לא מדובר בפרשה הבעייתית הראשונה בה הקונסוליה הצרפתית בירושלים מעורבת וגם אם מדובר בסגל זוטר, יש לצערי תחושה כי הקונסוליה למעשה הפכה להיות שגרירת צרפת מול הרשות הפלסטינית".