סקר ירושלמי: אחוזי התמיכה צנחו, אך הפער של ברקת על מתחריו עדיין משמעותי

לפי הסקר ראש העיר המכהן זוכה ל-62% תמיכה, לעומת 85 בבחירות הקודמות, אך עדיין מוביל בפער ניכר על מתחריו. 44% מהנשאלים אמרו כי תמיכתם בו ירדה בעקבות סגירת מבני הציבור והעברתם לידיים חרדיות

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/10/17 21:39 א בחשון התשעח

סקר ירושלמי: אחוזי התמיכה צנחו, אך הפער של ברקת על מתחריו עדיין משמעותי
מעדיף את הציבור החרדי? ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ניר ברקת הוא עדיין ראש העיר המועדף על בני הציונות הדתית בירושלים, אך אחוזי התמיכה בו צנחו משמעותית. כך עלה מסקר שפורסם בסוף השבוע ב'ידיעות ירושלים'.

לפי הסקר, שזהות הגוף או האדם שעומדים מאחוריו לא ידועה, זוכה ראש העיר המכהן ל-62% תמיכה בקרב הציבור הסרוג בבירה. אחריו הרחק מאחור נמצא משה ליאון עם 19%, יו"ר סיעת התעוררות עופר ברקוביץ' עם 10% וסגן ראש העיר מאיר תורג׳מן עם 8%.

לפי הדיווח בסביבתו של ברקת מודים שמדובר בנפילה, לאחר שבבחירות הקודמות בשנת 2013 הוא זכה לכ-85% תמיכה בקרב ציבור זה. עם זאת הם ציינו כי הם שמחים להיווכח שגם "בסקר מטעם" ראש העיר עדיין זוכה לתמיכה גדולה.

נתון נוסף שעליו הצביעה הסקר התייחס ל"תכנית החלוקה" שבה קבעה העירייה איזה מוסדות דתיים לאומיים יסגרו ויעברו לידיים חרדיות ולהיפך בהתחשב בשינויים הדמוגרפיים בשכונות העיר. 44% מהציבור הדתי לאוי בעיר הצהירו כי תכנית זו פגעה במידת תמיכתם בברקת, 43% אמרו שדעתם עליו לא השתנתה ו-13% הדגישו כי הם תומכים בו אף יותר.

על הקביעה כי התכנית המדוברת היא חיונית ונכונה, אמרו 57% מהנשאלים הסרוגים כי הם לא מסכימים עם אמירה זו, 25% לא הביעו הזדהות או התנגדות ו-18% סברו כי היא משקפת את דעתם האישית.