סמוטריץ מציג: מתווה כולל לפתרון סוגיית המסתננים

במכתב לרה"מ בעקבות אירועי הימים האחרונים, קרא חבר הכנסת לבצע "הערכת מצב מחודשת באשר לאופן הרחקת המסתננים ומהגרי העבודה מישראל". המתווה כולל תמרוץ שלילי להישארות בארץ וחקיקה מחודשת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/18 18:34 יט בניסן התשעח

סמוטריץ מציג: מתווה כולל לפתרון סוגיית המסתננים
בצלאל סמוטריץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות המחלוקת בימים האחרונים סביב גירוש מסתננים מישראל, שיגר היום (ד') ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי מכתב לראש הממשלה שבו הציג מתווה כולל לפתרון סוגיית המסתננים.

הבסיס למתווה כולל היצמדות למדיניות ההגירה המותאמת לחוק השבות ביחד עם מדיניות הכלה לפליטים ומדיניות גירוש למסתננים עם תמריצים שליליים להישארות בארץ. בין הכלים לתמרוץ שלילי יכללו חקיקה מחודשת של חוק המסתננים, הגדלת הפיקדון ל30%, הרחבת אוכלוסיות שניתן לגרש, הקשחת מדיניות היתרי העבודה ועוד.

כמו כן, בכדי להתגבר על ההתערבות החוזרת של בית המשפט יחוקק תיקון לחוק יסוד השפיטה שישאיר את הסמכות בידי הכנסת. בנוסף לגירוש המתווה כולל גם תכנית לפיתוח השכונות בדרום תל אביב.

"אירועי הימים האחרונים מחייבים הערכת מצב מחודשת באשר לאופן הרחקת המסתננים ומהגרי העבודה מישראל. ניסיון למחזר פתרונות חלקיים שלא עבדו עד כה יהיו בבחינת עוד מאותו הדבר ונועדו מראש לכישלון. עלינו לנצל את הסיטואציה שנוצרה ולקדם פתרון שורש מערכתי שיביא להרחקת כלל המסתננים ומהגרי העבודה", כתב סמוטריץ לנתניהו.

"היום ברור לכולם שפתרון כזה אינו אפשרי במסגרת המגבלות הקשות שהטיל בג"ץ, ואשר צמצמו
למינימום בלתי אפשרי את מרחב התמרון של הממשלה, וכל תכנית תידרש לפריצת המגבלות הללו.

"אני מבקש להציג בפניך בתמצית את הצעתי לתכנית כוללת כאמור. אני סמוך ובטוח כי המציאות הציבורית והפוליטית הנוכחית מאפשרת ומחייבת את יישומה ואני קורא לך לגלות מנהיגות ולהוביל אותה. אל תתפתה למהלכים עקומים ושגויים מבחינה חוקתית שלא יצליחו", הוסיף סמוטריץ.
.
"אדוני ראש הממשלה, אני שב וקורא לך לא להתפתות למחזור צעדים חלקיים ולא יעילים. מי כמוך יודע שהגענו אליהם באילוץ כתוצאה ממגבלות בלתי אפשריות שהטילו שוב ושוב בג"ץ והמשפטנים שצמצמו שוב ושוב את היכולת הראלית של הממשלה להוציא מכאן את המסתננים.

"אתה יודע מצוין שמגבלות אלה משוללות כל היגיון ושהן משקפות מוסר מעוות שמעדיף את רווחתם של מהגרי העבודה על פני שלומם ורווחתם של אזרחי ישראל ועל פני שמירתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אין מנוס מלפרוץ את המכשול הזה אחת ולתמיד. אם תעשה כן תקבל לכך גיבוי מלא.לך בכוחך זה והושעת את ישראל", סיים.

בתוך כך, במשרד המשפטים הגיבו לפרסומים לפיהם שרת המשפטים איילת שקד הייתה מעורבת בגיבוש המתווה עם נציבות האו"ם לפליטים, ואמרו: "אחרי שהשמאל הקיצוני התאכזב מקריסת המתווה הבעייתי להשארת מסתננים בדרום תל אביב, עכשיו האתר שלהם ממחזר תדרוכים משלשום תחת  הכותרת 'פרסום ראשון', כי תמיד זה נשמע יותר מעניין כך.

"כפי שהשרה הבהירה היא לא הייתה שותפה למו"מ ולא ידעה על חתימת ההסכם. היא כן ידעה על קיום המו"מ והרעיון הכללי. אכן נציגי האום נפגשו עם השרה הציגו לה מתווה והשרה אמרה שהוא לא יתקבל.

"יש כאן גם חוסר הבנה בסיסי בעבודת הממשלה. נציגי היועמ"ש עובדים עם כל שרי הממשלה ונותנים להם שירותים משפטיים. כך היה גם הפעם, כאשר היועמ"ש ונציגיו עבדו עם רה"מ ושר הפנים אולם לא קיבלו הנחיות מהשרה ולא פעלו בשמה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן