סמוטריץ' בביקורת על הממשלה: רוצים גרורה איראנית בנתב"ג?

חבר הבית היהודי לא אהב את ההחלטה לדחות את ההצבעה על חוק הריבונות בעקבות אירועי הצפון שלדעתו "היו אמורים להיות דווקא זרז להעברת חוק הריבונות ולא תירוץ לדחייתו". ח"כ קיש: "סירבתי להסירו מסדר היום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/02/18 15:33 כו בשבט התשעח

סמוטריץ' בביקורת על הממשלה: רוצים גרורה איראנית בנתב"ג?
ייאלצו לחכות שבוע נוסף. סמוטריץ וקיש, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

יוזמי הצעת חוק החלת הריבונות ביהודה ושומרון ובקעת הירדן, התייחסו היום (ראשון) להחלטת ראשי סיעות הקואליציה לדחות את העלאתו, בעקבות האירועים הביטחוניים בצפון.

ח"כ יואב קיש מהליכוד ציין בטוויוטר: "אני מאמין כי זה הזמן הטוב ביותר להעלות את חוק הריבונות ולכן סירבתי להסירו מסדר היום".

לצד זה הוא הוסיף כי הוא "מקבל את עמדת ראשי הקואליציה שבחרו לדחות את ההצעה לדיון בשבוע.  אמשיך לפעול בכיוון זה עקב החשיבות העצומה של העניין. רק ממשלת הליכוד בראשות נתניהו יכולה להעביר זאת באחריות".

יש לציין כי בסיכום הדיון של ועדת השרים לענייני חקיקה צוין כי ההצעה נדחתה בשבוע בלבד ולפי שעה היא אמורה לעולת לדיון בשבוע הבא.

ידחה רק בשבוע?

ידחה רק בשבוע?צילום: צילום מסך

חברו ליוזמה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי היה קצת פחות לויאלי ואמר כי "האירועים בצפון היו אמורים להיות דווקא זרז להעברת חוק הריבונות ולא תירוץ לדחייתו. אלא אם מישהו מראשי הקואליציה מעוניין בגרורה איראנית מטר מנתב"ג... במצב כזה לא יהיה לאיראנים צורך במל"ט לריגול, אפשר יהיה לעשות את זה מצוין בעזרת משקפת רגילה".

עוד צייץ סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו כי "במזרח התיכון מריחים חולשה ומנצלים אותה ומאידך יודעים לזהות מצוין עוצמה ולהעריך אותה. החלת הריבונות היא המהלך הנכון ביותר גם ערכית וציונית וגם ביטחונית. נמשיך לקדם אותה בכל הכח במטרה להצליח ולהעביר את החקיקה בעניין. משוכנע שגם חבריי בליכוד לא ירימו ידיים ויחד נכתוב את ההיסטוריה".

מוקדם יותר הוחלט בישיבת ראשי סיעות הקואליציה שלא להעלות את החוק לוועדת השרים לענייני חקיקה. "בעקבות האירועים הביטחוניים וכדי לאפשר המשך ניהול מגעים מדיניים בנידון, הוחלט פה אחד בישיבת ראשי הקואליציה לדחות את העלאת חוק הריבונות", נמסר בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה.