סוף לחוק הפולני? "ידענו שננצח, כי סוף האמת לנצח"

לאחר שממשלת פולין הודיעה כי יישום החוק יוקפא, הביעו בישראל סיפוק מההחלטה. סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "ההקפאה מוכיחה שהעם פולני מבין את הרגישות בעניין"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/02/18 07:15 י באדר התשעח

סוף לחוק הפולני? "ידענו שננצח, כי סוף האמת לנצח"
הפרלמנט הפולני, צילום: Fotokon / Shutterstock.com

"החוק הפולני", שאסר על קשירת קשר בין השואה לפולנים,יוקפא ולא ייכנס לתוקפו, כך הודיעה אמש (מוצאי שבת) פולין לישראל.

"עקב לחץ ישראלי מסר", אמרו בירושלים, "שר המשפטים הפולני על כך שהחוק לא ייושם לפני החלטת ביה"ד לחוקה של פולין בנושא". עוד נאמר כי "צוות פולני צפוי להגיע ארצה, כאשר הכוונה היא להגיע להסכמה ישראלית פולנית".

מקרן משפחת רודרמן, שניהלה את קמפיין "שואה פולנית" בפולין ובמדינות נוספות, נמסר בתגובה להודעה: ,אנו מברכים על החלטת ממשלת פולין להקפיא את החוק. הלחץ של עשרות אלפי חותמים על העצומה שלנו עשה את שלו. אנו קוראים לממשלת פולין להודיע על נסיגה מלאה מהחוק". בקרן הבטיחו להסיר את שלטי החוצות בישראל בסיפור רב: "ידענו שננצח, כי סוף האמת לנצח".

החוק הפולני, שנחקק בשבועות האחרונים ושעורר סערה גדולה ומתיחות בין ישראל לפולין, קבע כי מי שיאשים את פולין אפילו בחלק מפשעי יענש וייגזר עליו מאסר בן שלוש שנים.

מסע החיים

מסע החייםצילום: Moshe Milner/GPO/Flash90

גם השר אורי אריאל בירך על הקפאת החוק והנחה את הרשות לשירות לאומי אזרחי, עליה הוא ממונה, לבטל את הסנקציה שהטיל בנוגע ליציאת משלחת של מתנדבים לסיור במחנות ההשמדה שבפולין.

אני מברך את שר החוץ הפולני זביגנייב זיוברו על החלטת להקפיא את החוק השואה שפוגע בהיסטוריה הקשה של יהדות אירופה. ההקפאה מוכיחה שהעם פולני מבין את הרגישות בעניין", אמר סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות,יעקב חגואל".

עוד הוא אמר כי הוא "מחזק את ראש הממשלה ושר החוץ נתניהו שפועל נחרצות באמצעות משרדו בכדי להעביר את הסתייגויותיו ולהגיע להבנה לפני חקיקת החוק".