סבירות גבוהה: טראמפ יכריז על הכרה בירושלים כבירת ישראל

גורמים בירושלים מעריכים כי נשיא ארה"ב יכריז בקרוב על הכרה בירושלים כבירת ישראל. מהלך זה יוביל להכרזה על העברת שגרירות ארה"ב לבירה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/17 20:57 יא בכסלו התשעח

סבירות גבוהה: טראמפ יכריז על הכרה בירושלים כבירת ישראל
נתניהו וטראמפ. הלחץ מתחיל להשפיע?, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל


סבירות גבוהה שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, יכריז בימים הקרובים על הכרה רשמית בירושלים כבירת ישראל. המשמעות היא כי הנשיא  ינחה את הצוות שלו להערך להעברת השגרירות לבירה, ויודיע על כך בפומבי.

ההערכה היא שהנשיא לא רוצה לחכות לתכנית מדינית כדי להכריז על כך, משום שהוא לא רוצה לחתום שוב על וויתור העברת השגרירות. בנוסף, הבוחרים האוונגליסטיים של טראמפ, מפעילים עלוי לחץ ומעוניינים שיקיים את הבטחת הבחירות שלו אליהם. 

אתמול ציינו באו"ם 70 שנה להצבעה ההיסטורית על חלוקת ארץ ישראל בכ"ט בנובמבר. באירוע נאם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס  והכריז כי הנשיא טראמפ "שוקל ברצינות להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים". 

"לישראל יש זכות טבעית והיסטורית למדינה עצמאית. השואה הוכיחה שהעם היהודי לא יכול להתקיים בביטחון ללא עצמאות", אמר פנס. "תחת הנשיא טראמפ אני מבטיח לכם: אמריקה עומדת לצד ישראל משום שערכיה הם ערכינו, מטרתה היא מטרתינו ומלחמתה היא מלחמתינו. הנשיא הקדיש את פעילות הממשל כדי להעמיק את הקשר עם ישראל ואני גם אבקר בחודש הבא בירושלים עם משפחתי".