נתניהו על המשטרה: "הדלפות לא חוקיות". משטרת ישראל: "מתקפות חסרות שחר"

ראש הממשלה לא אהב דיווחים על חידוש חקירותיו לאחר החגים ודובריו אמרו כי מאז שמונה ליאור חורב ליועץ החיצוני של הארגון, "בעלות של מיליונים וללא מכרז". ההדלפות, "הפכו לצונאמי". במשטרה טענו כי הדברים "נועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/10/17 08:46 כה בתשרי התשעח

נתניהו על המשטרה: "הדלפות לא חוקיות". משטרת ישראל: "מתקפות חסרות שחר"
מתקפות הדדיות. נתניהו ואלשיך, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

התנגשות חסרת תקדים בין ראש הממשלה למפכ"ל המשטרה. אמש (מוצאי שבת) תקף נתניהו את הידיעה על הכוונה לזמנו שוב לחקירות וטען כי יש בארגונו של רב ניצב אלשיך מכת הדלפות, ואילו המשטרה טענה מנגד כי מדובר בהאשמות "חסרות שחר".

בחדשות 2 דווח אמש על כך שלאחר החגים יתחדשו חקירות ראש הממשלה בנוגע לפרשיות 1000 (חשד לטובות הנאה מהמיליארדר ארנון מילצ'ן) ו-2000 (השיחות שניהל עם מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס), וכן שהוא יוזמן להעיד בפרשת הצוללות וכלי השיט, תיק 3000, שבו יש חציין כי הוא לא בגדר חשוד.

בסביבתו של ראש הממשלה לא אהבו את הדיווח ובהודעה שנמסרה על ידי דובריו הם תקפו דווקא את משטרת ישראל. "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו", נכתב בהודעה, "הוא קיבל שתי החלטות חשובות: שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ושלא יהיו יותר המלצות של המשטרה". לטענתם, "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המיסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה. הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום".

ליאור חורב בחר שלא להגיב לדברים, אך במשטרה אמרו בתגובתם הרשמית כי "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות. לא ניגרר למתקפות חסרות שחר שנועדו לשבש את עבודת המשטרה ולפגוע בלגיטימיות שלטון החוק".

באופוזיציה תקפו את דברי נתניהו ואמרו כי מדובר במעשה מסוכן. ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג מהמחנה הציוני אמר: "מה שהחל באמנים, עיתונאים ושופטים, כעת מגיע לשוטרים. שיסוי, הסתה ופילוג למען האינטרס האישי בכל מחיר, גם במחיר אחדות העם ופגיעה בסמלי החוק והשלטון".

חברתו לסיעה ח"כ ציפי לבני טענה כי הדברים מהווים "שפל חדש - עכשיו גם המפכ"ל על הכוונת של נתניהו. צריך להתייצב בצד גורמי אכיפת החוק ונגד המתקפות של נתניהו. שמירה על שלטון החוק חשובה יותר ממנו". יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, ציין כי "התקפת נתניהו על המפכ"ל היא שפל חדש בניסיון לאיים על שלטון החוק במדינה. בושה".