נתניהו: "מאמין שרוב מדינות האיחוד האירופי יכירו בי-ם כבירת ישראל"

במהלך פגישתו עם שרת החוץ של האיחוד אמר ראש הממשלה: "טראמפ שם את העובדות על השולחן, והכרה במציאות היא מהות השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/17 10:49 כג בכסלו התשעח

נתניהו: "מאמין שרוב מדינות האיחוד האירופי יכירו בי-ם כבירת ישראל"
נתניהו ומוגריני, צילום: אבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (שני) בבריסל עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני במסגרת ביקורו המדיני באירופה. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת אמר נתניהו כי הוא "מאמין שכל או רוב מדינות האיחוד האירופי יכירו בירושלים כבירת ישראל".

ראש הממשלה ציין כי הכרתו של הנשיא טראמפ בירושלים כבירת ישראל "אינה מונעת שלום, אלא מאפשרת שלום. טראמפ שם את העובדות על השולחן, והכרה במציאות היא מהות השלום. הגיע הזמן שגם הפלסטינים יכירו בכך שיש מדינה יהודית ושיש לה בירה - ושמה ירושלים. אני מאמין שכל או רוב מדינות אירופה יעתיקו את שגרירויותיהן לירושלים, יכירו בירושלים כבירת ישראל, ויפעלו יחד איתנו בעוצמה למען ביטחון, שגשוג ושלום".

מוגריני אמרה כי האיחוד האירופי "יגביר את עבודתו לקידום תהליך השלום ולחידוש המשא ומתן גם בזמנים קשים אלה. אתם יודעים איפה האיחוד עומד - שתי מדינות לשני עמים על בסיס קווי 67' עם בירה מאוחדת. אנחנו נמשיך לא לקבוע את מעמד ירושלים עד שהוא ייקבע במשא ומתן".

שרת החוץ של האיחוד האירופי הוסיפה כי האיחוד ממשיך לכבד את הקונצנזוס הבינלאומי בירושלים והבהירה כי היא מגנה את כל המתקפות באירופה נגד היהודים וישראל.