נתניהו: "ללא הגדר הייתה הצפה של מסתננים"

ראש הממשלה התייחס בוועידת הנגב להקמת הגדר בגבול מצרים, ואמר: "היינו עומדים חלילה בפני שוקת שבורה, "איך היינו מבטיחים מדינה יהודית ודמוקרטית?". הוא הוסיף כי "אנו מצווים לשמור על גבולותינו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/18 14:51 ד בניסן התשעח

נתניהו: "ללא הגדר הייתה הצפה של מסתננים"
נתניהו, צילום: פלאש 90

"אלמלא הגדר, היינו עומדים חלילה בפני שוקת שבורה, מתקפות חמורות של גורמי טרור בסיני, והדבר הנורא ביותר - הצפה של מסתננים בלתי חוקיים מאפריקה", כך אמר היום (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו בוועידת הנגב בדימונה.

נתניהו המשיך להתייחס לבניית הגדר בגבול מצרים, ואמר: "איך היינו מבטיחים מדינה יהודית ודמוקרטית עם 50, 100, 150 אלף מסתננים בשנה? ייתכן שמספרם היה מגיע גם למיליון וחצי. אפשר היה לסגור את הבסטה, אבל לא סגרנו את הבסטה", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "ישראל מוקפת במאחזים של האיסלם הקיצוני ואנו מצווים לשמור על גבולותינו. השלמנו מבצע אדירים - בניית גדר לאורך 200 קילומטר בגבול סיני. הייתה התנגדות עזה לרעיון של גדר מעזה עד אילת. אמרו שזה עולה המון כסף, מי יודע אם זה יעבוד - אבל אני האמנתי בזה".

נתניהו התייחס לדיון הציבורי שהתעורר סביב שידור סדרת התעודה "סאלח, פה זה ארץ ישראל", ואמר: "הנחיתי את מזכיר הממשלה לבדוק את הנושא מול ההסתדרות הציונית. עולה שהמסמכים פתוחים, אך אינם נגישים. קיבלתי החלטה שהם יהיו נגישים לכל אדם בעולם, נגישים לחלוטין. כפי שעשינו בפרשת ילדי תימן, כך נעשה גם פה.

"הוכנסו המוני עולים למדינה הצעירה - בשדרות, ירוחם, דימונה, נתיבות, מצפה רמון, ערד ואילת. המעשה החלוצי בנגב הוא הרבה מאוד בזכותכם והגיע הזמן להכיר זאת ולחנך את כל ילדי ישראל בעשייה הזו.

"ברור שההתחלה הייתה קשה - חבלי הלידה פערו פצעים, אלפים מצאו עצמם בלב המדבר באדמה שוממה ללא צל ונעשו הרבה טעויות בוערות. אבל במבט לאחור, בשנת ה-70, אתם יכולים להיות מאוד גאים בעצמכם - ואנחנו מאוד גאים בכם".