נתניהו ודרעי: נקים מחדש מתקני מעצר למסתננים

על רק הקושי במציאת מדינה שלישית שתקלוט את המסתננים ולאור הפסקת הוצאת צווי הגירוש על ידי המדינה, החליטו ראש הממשלה ושר הפנים על שורת צעדים, לרבות קידום פסקת ההתגברות. בנט בירך על ההחלטה, אך הבהיר: "קודם יש להעביר את פסקת ההתגברות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/04/18 19:56 ט באייר התשעח

נתניהו ודרעי: נקים מחדש מתקני מעצר למסתננים
יפתרו את בעיית המסתננים?, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי החליטו הערב (שלישי), בעקבות עמדת המדינה בנושא גירוש המסתננים, להיערך לאלתר לפתיחת מתקן מעצר חדש ולקדם את פסקת ההתגברות.

השניים דנו הערב בנושא, לאחר שנודע כי נכון לעכשיו אין מדינה שלישית שמוכנה לקלוט את המסתננים מישראל

מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה ושר הפנים החליטו על צעדים אלו, לצד בחינת פתרונות נוספים, כדי להתגבר על בעיית המסתננים

מוקדם יותר הגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ את עמדתה בנושא, ממנה עלה כי "בשלב זה לא עומדת על הפרק אפשרות לבצע הרחקה למדינה שלישית שלא מרצון" וכי" הופסקו השימועים בהתאם לנוהל ההרחקה, ובהתאם גם לא יינתנו לעת הזו החלטות נוספות בדבר הרחקה למדינה שלישית".

שר החינוך, נפתלי בנט, בירך על החלטת נתניהו להקים את מתקני הכליאה מחדש ובחשבון הטוויטר שלו ביקש להדגיש כי "על מנת להעביר לשם בפועל מסתננים בלתי חוקיים צריך: 1. להעביר פסקת התגברות, ורק אז: 2. לחוקק מחדש את החוק למניעת הסתננות ברוב הנדרש בפסקת ההתגברות. לכן אני חוזר ואומר: ביום א', ה6 במאי, אנחנו נעלה להצבעה את פסקת ההתגברות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן