נתניהו: "גאה על כך שיש לנו מפקדת טייסת תעופה"

ראש הממשלה התייחס למינויה של רס"ן ט' לתפקיד לראשונה בחיל האוויר, בצל הביקורות על שירות משותף לגברים ונשים. "לא רק שלא אגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ומצפה לעוד מינויים כאלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 16:35 א בשבט התשעח

נתניהו: "גאה על כך שיש לנו מפקדת טייסת תעופה"
רוה, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

"גאה על כך שיש לנו מפקדת ראשונה של טייסת תעופה", כך אמר היום (ד') ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבירך על מינויה של רס"ן ט' לתפקיד אתמול. "לא רק שאני לא אגנה את הרמטכ"ל, אני משבח אותו ואת מפקד חיל האוויר. אני מצפה לעוד מינויים כאלה", הוסיף נתניהו.

דבריו של ראש הממשלה נאמרו על רקע הביקורת מצדו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי נגד מינויה של אישה לתפקיד, ועל רקע דבריהם של הרבנים שמואל אליהו ושלמה אבינר נגד שירות מעורב של גברים ונשים. בין היתר קרא הבוקר הרב אליהו לרמטכ"ל להתפטר מתפקידו משום ש"משהו נפגם בצבא" בשל הערבוב בין המינים.

אתמול מונתה רס"ן ט', טייסת תובלה בהכשרתה, לתפקיד מפקדת טייסת תעופה, והיא תהפוך לאישה הראשונה בחיל האוויר שתועלה לדרגת סא"ל. 

"אפשר לספור על שתי ידיים את מספר הטייסות בישראל", הגיב הבוקר סמוטריץ' בריאיון לגלי צה"ל, והוסיף כי "לכל אחד, לגברים ולנשים, יש תנאים פיזיולוגים ויש גם אופי אחר".

לדבריו, אין מדובר במינוי שיכול להעיד על תופעה כללית, "אני מאחל לה כמובן בהצלחה ויש נשים שמצליחות בתפקידי גברים אבל זה לא הכלל. הכלל הוא שיש בעולם תכונות ותפקידים וכישורים שמתאימים לגברים ולנשים. אוי לנו אם כולנו נרצה להיות רק גברים או רק נשים. העולם צריך איזון".

סמוטריץ' המשיך להתייחס לכך ואף ניסה לספק ראיות לטענותיו, "אין אף לוחמת בסיירת מטכ"ל אין אף שחקנית כדורגל בליגת העל. אין לך 5% טייסות מבין כלל הטייסים וזה אחרי שהורידו להן את הרף".

עם זאת, הוא ביקש להדגיש שהדברים אינם נאמרים מתוך זלזול במין הנשי, "אני תמיד אומר לאשתי שאני מעריץ אותה על היכולות שלה כי יש לה דברים ויכולות שלי אין. אני לא אומר את זה בצורה מזלזלת אלא בצורה מכבדת שמעריצה את הנשים ואת המציאות שברא הקב"ה. יש לעולם טבע והוא ילווה אותנו גם בהמשך וכך העולם טוב יותר".