נתניהו בגבול הצפון: "לא מציע לנסות אותנו"

חברי הקבינט סיירו ברמת הגולן, וקיבלו סקירות ביטחוניות מפי בכירים בצה"ל. "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש", הוסיף רה"מ. בלבנון טענו כי "ישראל מאיימת על היציבות באזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/18 17:15 כא בשבט התשעח

נתניהו בגבול הצפון: "לא מציע לנסות אותנו"
נתניהו בגבול הצפון, צילום: קובי גדעון/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו היום (ג') ברמת הגולן, וקיבלו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. הסיור הוא במסגרת העמקת ידע לחברי הקבינט. במהלך הסיור השתתפו הנוכחים בתצפית על הגזרה בהר אביטל.

"אני מסיים עכשיו סיור שערכנו הבוקר בפיקוד הצפון עם חברי הקבינט. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו. פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הוא הוסיף בעניין אחר כי "באותה מידה הבטחתי לאלמנה של הרב רזיאל שבח ז"ל שאנחנו נבוא בחשבון עם רוצחו. אני רוצה לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שעשו בדיוק את זה. כך יהיה גם עם הרוצח המתועב של איתמר בן גל ז"ל. כולנו עם המשפחה, כולנו עם האלמנה".

נתניהו חברי הקבינט בסקירה ביטחונית בצפון

נתניהו חברי הקבינט בסקירה ביטחונית בצפוןצילום: קובי גדעון/לע"מ

מוקדם יותר פורסם ב"ישראל היום" כי אברהים ראיסי, חבר מועצת המומחים ומי שנחשב ליורשו המיועד של מנהיג איראן חמינאי, ביקר לפני כשבוע בדרום לבנון, על גבול ישראל.

על פי הדיווח, ראיסי נפגש בלבנון עם מזכ"ל החיזבאללה חסן נסראללה, וכן עם האשם צפי אלדין, יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, ויו"ר המועצה האסלאמית השיעית העליונה קבלאן. 

במהלך הביקור ביקר הבכיר האיראני בבית משפחתו של ראש הזרוע הצבאית ו"מספר 2" בארגון חיזבאללה, עימאד מוע'ניה, וכן בבית משפחתו של המפקד הצבאי לשעבר של חיזבאללה, מוסטפא בדר אלדין. 

ראיסי אמר כי "שחרור ירושלים קרוב" והעלה על נס את תפקידה של חיזבאללה בתוך החברה הלבנונית כתנועה האסלאמית הפועלת מעבר לנושאים צבאיים והגנתיים, ומקדישה מיכולותיה לבניית תרבות אסלאמית בלבנון.

בתוך כך, ההנהגה הלבנונית הסכימה היום על פעולה במישור האזורי והבינלאומי כדי למנוע מישראל להקים חומה בגבול בין המדינות ולאיים על שטחה של לבנון. 

בהודעה שפורסמה מטעם ארמון הנשיאות בביירות, נאמר כי נשיא לבנון מישל עאון, ראש הממשלה סעד אל-חרירי ויו"ר הפרלמנט נביה ברי דנו ב"איומים של ישראל" שאותם הם רואים כ"איום ישיר על היציבות באזור".

המתיחות בגבול הצפון גברה בתקופה האחרונה, על רקע עבודות שמבצע צה"ל לבניית חומה שאמורה למנוע מעבר של מחבלים לשטח ישראל, ועל רקע אמירתו של שר הביטחון ליברמן בשבוע שעבר, שהזהיר חברות זרות שלא לערוך קידוחי גז ונפט בחלקה הימית השנויה במחלוקת, המכונה "בלוק 9".