נתניהו: "אין תחליף לחיוניותה של ישראל"

רה"מ הדליק נר ראשון של חנוכה תוך כדי שיחת ועידה עם נציגויות ישראל בחו"ל, ואמר: "השנה אנחנו מדליקים נר באירוע משמח מאוד, משום שלפני ימים אחדים נשיא ארה"ב טראמפ נתן הצהרה היסטורית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/17 22:06 כד בכסלו התשעח

נתניהו: "אין תחליף לחיוניותה של ישראל"
נתניהו מדליק נר ראשון של חנוכה, צילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה קיימו הערב (שלישי) שיחת וידאו עם נציגויות משרד החוץ ברחבי העולם, והדליקו יחד עמם אאת הנר הראשון של חנוכה. 

במהלך הוועידה אמר נתניהו: "אנחנו מדליקים היום נר ראשון של חנוכה וזוכרים את גבורת המכבים, ואנחנו גם זוכרים ולא שוכחים לרגע את גבורת המכבים המודרנים, חיילי צה"ל שעומדים על משמרתם, לצערנו מעת לעת גם נופלים על משמרתם. 

"השנה אנחנו מדליקים נר חנוכה באירוע משמח מאוד, משום שלפני ימים אחדים נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נתן הצהרה היסטורית שאפשר לשים אותה ברצף מהצהרת בלפור להצהרת טרומן וכמובן הצהרת טראמפ. אלה דברים שייחרטו בהיסטוריה, הם מדגישים את הקשר שלנו לארצנו ולעירנו.

"אנחנו מצפים בהחלט בציפייה טובה לביקורו של סגן הנשיא מייקל פנס בשבוע הבא ואנחנו מבינים גם כפי שאמרתי באירופה - אין תחליף למנהיגות ארה"ב בעולם ובאזור ואין גם תחליף לתפקיד החיוני שארה"ב ממלאת בהובלת תהליך השלום. אבל מעל הכל אין תחליף לחיוניותה של ישראל, לרוח שמפעמת בנו, לרוח המכבים. אני רוצה לברך את כולכם ברוח הזאת ולאחל לכם חג חנוכה שמח".

נתניהו בשיחת הוועידה עם נציגויות בחו"ל

נתניהו בשיחת הוועידה עם נציגויות בחו"ל. צילום: חיים צח, לע"מ

במקביל, בכותל המערבי התקיימה הדלקת נרות חגיגית בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, רב המשטרה רמי ברכיהו ורב הכותל והמקומות הקדושים שמואל רבינוביץ. במהלך האירוע אמר המפכ"ל: "מעט מן האור דוחה הרבה מהחושך. לא לחינם בחר עם ישראל לציין את חג החנוכה דרך האור. האור דומה לאהבה, למסירות ולשירות שניתן להעביר לאחרים, ואת זה עושים כל שוטרי משטרת ישראל. אנו כוחות הביטחון נלחמים שוב ושוב בחושך. נוהגים לברך על הדלקת 'נר' חנוכה, למרות שמדליקים נרות רבים. הדלקת 'נר' החנוכה יוצרת ומסמלת את האחדות של עם ישראל. עם אחד בלב אחד".

הרב רבינוביץ הזכיר את פטירתו של הרב אהרון לייב שטיינמן זצ"ל, והביע תפילה כי "האור הגדול שעלה היום לשמיים יביא בכנפיו אור גדול על ציון בבניין בית תפארתנו".

עוד הוסיף הרב ואמר כי "ניצחון החשמונאים הוא ניצחון על רוח עם ישראל, הם עד היום הזה. לנצח. עם ישראל בעזרת הרוח נאבק ומנצח את כל אלו שמנסים לפגוע. אנחנו בימים האלה מודים על הניסים בימים ההם בזמן הזה. אנו גם מודים למפכ״ל המשטרה ולכל השוטרים, שנלחמים ומוסרים נפשם יום יום עבור אזרחי ישראל בכלל ומבקרי הכותל המערבי בפרט. שהקב"ה ישמור צאתם ובואם של שוטרי משטרת ישראל מעתה ועד עולם".

המפכ"ל אלשיך מדליק נר חנוכה בכותל המערבי

 

המפכ"ל אלשיך מדליק נר חנוכה בכותל המערבי. צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן