נתניהו: "אין שום התקפה אישית על המפכ"ל"

ראש הממשלה התייחס לסערה סביב הריאיון שהעניק אלשיך לתוכנית "עובדה", ואמר: "השאלה האמיתית היא טוהר החקירה, הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/18 16:04 כג בשבט התשעח

נתניהו: "אין שום התקפה אישית על המפכ"ל"
רוה"מ בנימין נתניהו, צילום: אלכס קולומויסקי POOL

"אין שום התקפה אישית על המפכ"ל" כך כתב היום (ה') ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשתות החברתיות, בהתייחסות לסערה סביב הריאיון שהעניק רוני אלשיך לתוכנית "עובדה". במהלך הריאיון רמז המפכ"ל כי חוקרים פרטיים אוספים מידע נגד קצינים שמעורבים בתיקי החקירה נגד נתניהו, מה שעורר את זעמו של ראש הממשלה. 

"דמיינו איך הייתם מרגישים אם חוקרי המשטרה שמנהלים חקירה נגדכם היו טוענים שהפעלתם חוקרים פרטיים נגדם ונגד משפחותיהם. האם חוקרים שחושבים שהנחקר עוקב אחריהם, או שולח מתלוננת על הטרדה מינית כנגד ראש היחידה שלהם, יכולים לעשות את מלאכתם באופן אובייקטיבי? ומה זה אומר על ההמלצות שלהם?", כתב נתניהו.

"לכן אין כאן שום התקפה אישית, לא על המפכ״ל ולא על אף אחד אחר. השאלה האמיתית היא טוהר החקירה. והדרך היחידה לברר אותה היא על ידי חקירה אובייקטיבית, בלתי תלויה ומהירה", הוסיף.

לדבריו, "לא אנו הזמנו את הריאיון ביעובדהי, לא אנו שמנו מילים בפיו של איש, ולא אנו קבענו את עיתוי הראיון בסמוך לפרסום ההמלצות. הטענות שהושמעו הן חמורות והן צריכות להדיר שינה מעיני כל אדם הגון. צריך לחקור את האמת ומייד.

"גילוי האמת וההקפדה על טוהר החקירה לא יחלישו את משטרת ישראל. להפך, הם רק יחזקו אותה ואת שלטון החוק", סיים נתיהו.