נשות הכותל כונו "טמאות ו"זדוניות" והתלוננו על הסתה

יו"ר התנועה הגישה תלונה למשטרה, לאחר שלדבריה חולקו מנשרים שכללו דברים בגנותן, לקראת תפילת ראש חודש בכותל המערבי. עשרות פעילות עוכבו בכניסה למתחם.

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/18 17:13 א בשבט התשעח

נשות הכותל כונו "טמאות ו"זדוניות" והתלוננו על הסתה
נשות הכותל, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל, הגישה הבוקר (ד') תלונה במשטרה על הפצת מנשרים שכללו לטענתה דברי הסתה נגד התנועה. המנשרים חולקו במהלך תפילת ראש חודש לעוברים ולשבים ברחבת הכותל. לדבריה, הדפים הודבקו על קירות ועמודים בעזרת הנשים, "בניגוד לתקנות במקום ומבלי שהמאבטחים מנעו זאת".

עם זאת, בעלון שככל הנראה עליו התלוננו בארגון, כינו את הנשים כ"טמאות" וכ"רפורמיות זדוניות", אך לא ברור איזה חלק בכתובים הוביל אותם להתלונן על הסתה.

יש לציין כי לפני מספר חודשים נטען כלפי הארגון כי חברותיו "המציאו" תלונה במשטרה כנגד צעיר שתכנן להיכנס למתחם הכותל עם סכין כתוצאה מהסתה נגדן. מפניית 'כיפה' למשטרה עלה כי הם לא הכירו תלונה כזו.

מ'נשות הכותל' נמסר אז בתגובה כי הדבר "רק מוכיח את הטענות שלנו, שהקרן למורשת הכותל ומשטרת ישראל לא עושות את תפקידן ולא מגינות עלינו מפני האלימות והאיומים על חיינו".

הפלאייר שעליו ככל הנראה התלוננו

המנשר שעליו ככל הנראה התלוננו נשות הכותלצילום: יח"צ

 

בתוך כך, בארגון טענו  כי עשרות פעילות עוכבו בכניסה למתחם במשך כשעה וחצי, ונאלצו לבסוף לשוב על דרכן מכיוון שהתפילה הסתיימה. לדברי הארגון, במהלך אותו הזמן גברים הורשו להיכנס לכותל ללא עיכוב.

בהודעת הארגון נכתב כי "100 הנשים שבכל זאת הצליחו להיכנס ולהשתתף בתפילה, מצאו את עצמן מופנות לשטח מגודר, מוקטן ומרוחק מהכותל ('מכלאה'), שהוקצה עבורן. הן סירבו להתחיל בתפילה עד שהמאבטחים נעתרו לבקשתן להרחיבו במקצת".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן