נפתר משבר מד"א ביו"ש

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, הודיע על שחרור תקציב הארגון, לאחר שנפגש עם השרה שקד ויו"ר הקואליציה אמסלם. ח"כ סמוטריץ': "משבר שטוב שלא היה בא לעולם. שמח שהשכל הישר גבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/18 12:25 כט בטבת התשעח

נפתר משבר מד"א ביו"ש
ניידת גן דוד אדום, צילום: פלאש 90

תם משבר תקציב מד"א ביהודה ושומרון: יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודיע היום (שלישי) על העברת הכספים למד"א ביו"ש.

כזכור, לפני כשבועיים החליטה מד"א לסגור נקודות הזנקה ולהפסיק פעילות של אמבולנסים בכמה יישובים ביהודה ושומרון, במחאה על כך שמשרד הבריאות לא יתקצב את הפעילות.

בסיס המחלוקת היה טענתו של ח"כ גפני על כך שמד"א לא משתף את 'איחוד הצלה' באירועים שונים ובכך מונע ממנו לעזור במקרים שונים וכן מחסור תקציבי לארגון ביו"ש. לטענת חבר יהדות התורה התנהלות זו סיכנה חיי אדם.

חה"כ סמוטריץ

ח"כ סמוטריץ'צילום: מרים אלסטר פלאש 90

אתמול, אמרה שרת המשפטים אילת שקד, בישיבת הבית היהודי כי הבעיה על סף פתרון, לאחר שח"כ בצלאל סמוטריץ' עירב אותה בנעשה, ושהיא מתכוונת להיפגש עם הגורמים הרלוונטים.

השרה אכן נפגשה עם ח"כ גפני ויו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם ולבסוף נמצא המתווה שהסדיר את הנושא ולפיו יוקצו כספים נוספים לטובת 'איחוד הצלה' ושיתוף הפעולה בינו לבין מד"א יתהדק.

ח"כ סמוטריץ' אמר בעקבות שחרור התקציב כי  "זהו משבר שטוב שלא היה בא לעולם. אין שום עילה שמצדיקה משחק בחיי אדם. אני שמח שהשכל הישר גבר וח"כ גפני הודיע על שחרור הכספים שנתקעו אצלו במשך יותר משנה. המהלך שבו החל סגן שר הבריאות לתמיכה גם בפעילותו החשובה של ארגון 'איחוד הצלה' יימשך ואני מברך אותו על כך".

עוד הוא אמר כי הוא "מודה לשרה שקד וליו"ר הקואליציה על התערבותם ועל הגיבוי המוחלט שהעניקו לי במאבק להצלת חיים".