בעקבות תקיפת האמבולנס ביצהר: "נערי גבעות" יתחייבו בכתב להימנע מאלימות

מזכירות יצהר מזהירה את נוער הגבעות, לאחר התקריות האלימות בשבת נגד כוחות הביטחון וההצלה: הנערים נדרשו לחתום על מסמך שמחייב אותם להישמע להוראות הישוב. מהיישוב כבר סולק אחד הנערים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/17 19:59 כד בסיון התשעז

בעקבות תקיפת האמבולנס ביצהר: "נערי גבעות" יתחייבו בכתב להימנע מאלימות
האמבולנס שנפגע מידוי אבנים, צילום: דובר צה"ל

הודעה לתושבים שפורסמה על ידי ועד המזכירות ביצהר, דורשת מנערי הגבעות בישוב לחתום על מסמך המחייב אותם לפעול לפי רוח הישוב ולהישמע להוראות. נער שלא יחתום על המסמך יסולק מן הישוב, וכבר הבוקר נדרש נער שעל פי החשד היה מעורב באירוע, לעזוב.








במזכר שנשלח לתושבים נכתב: "מבירור שערכו, התברר כי הנערים שלקחו חלק באירוע החמור אינם לומדים במסגרות החינוכיות ביצהר. מספר עדויות נסיבתיות מפנות אצבע מאשימה כלפי דמויות מסויימות. אחד מהם שהכחיש את מעורבותו קיבל כבר הבוקר הודעה כי ימצא לו מקום אחר מחוץ ליצהר".








עוד נכתב: "בימים הקרובים נזמן את כל הנערים שמסתובבים ביישוב ללא מסגרת, ונחייב אותם לחתום על מסמך התחייבות מפורט שכחלק ממנו יחוייב הנער להישמע להוראות היישוב ולכבד את המרחב הציבורי בו. נער שלא יסכים לעמוד בהתחייבות יידרש לעזוב את היישוב ואנחנו נעשה הכל כדי שזה יקרה".








ההודעה יצאה בעקבות יידוי האבנים של כמה מהנערים לעבר אמבולנס צבאי אתמול בערב, שהגיע לטפל בתושבת הישוב. האבנים פגעו בשמשה הקדמית ולא היו נפגעים.

הדוקרנים שהונחו בכניסה לישוב

הדוקרנים שהונחו בכניסה לישובצילום: דובר צה"ל

 בנוסף, שלשום הונחו בכניסה לישוב דוקרנים כדי למנוע מצה"ל להיכנס אליו. מדובר צה"ל נמסר "אנו מדגישים כי פגיעה מכל סוג שהיא בכוחות הביטחון הממלאים את תפקידם ומגנים על תושבי האזור הינה חמורה. נמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר ביהודה ושומרון". הנהלת היישוב מסרה בתגובה: "מדובר באירוע חמור ביותר שאנו מתנגדים לו מכול וכול".