נעצרו שלושה ערבים ישראלים שתכננו פיגוע בהר הבית

החשודים, תושבי אום אל פאחם שהביעו תמיכה בדאעש, תכננו לבצע פיגוע ירי בדומה זה שיצא לפועל בחודש יולי. מזימתם נמנעה הודות למידע מודיעיני מדויק

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/18 16:07 יא באדר התשעח

נעצרו שלושה ערבים ישראלים שתכננו פיגוע בהר הבית
המתיחות בהר נמשכת. שוטרים בהר הבית, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שלושה ערבים ישראלים תושבי אום אל פחם נעצרו בחשד שתכננו לבצע פיגוע ירי בהר הבית, כך הותר היום (ב') לפרסום. הנאשמים נעצרו בחודשים ינואר-פברואר ומחקירתם עלה כי שניים מהם תמכו בארגון דאעש, וכי הפיגוע אמור היה להתבצע על רקע תמיכתם זו. היום הוגש כתב אישום נגד השלושה.

בחקירת שב"כ עלה כי העצורים - מוחמד מסעוד מוחמד ג'בארין (20), עמאד לוטפי מוחמד ג'בארין (20) ונער נוסף - תכננו לבצע פיגוע ירי במסגד אל-אקצא במתווה דומה לפיגוע שבוצע במקום בחודש יולי האחרון, בו נרצחו שני שוטרי משטרת ישראל. הפיגוע נמנע הודות למידע מודיעיני מדויק שאיפשר את מעצר חברי החוליה מבעוד מועד ובטרם הצליחו להשיג נשק ולממש את כוונותיהם.

כמו כן עלה כי בין היתר העלו חלק מחברי החוליה רעיונות לביצוע פיגועים במבנים קדושים ליהודים ונוצרים כמו בתי כנסת וכנסיות, פגיעה באנשי כוחות הביטחון, ביצוע פיגוע דריסה וכן פיגוע במהלך חג המולד. 

משב"כ נמסר כי "שב"כ רואה בישראלים התומכים בארגון הטרור המדינה האסלאמית איום חמור, לא כל שכן באלו המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ופועלים בחסות הארגון בשטחי מדינת ישראל.

"שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של ארגון הטרור המדינה האסלאמית בישראל, כמו גם ביצוע פעילות כלשהי הפוגעת בביטחון המדינה".