ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה

בימים האחרונים התקיימו מגעים בין המשטרה והרשות לניירות ערך לבין יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, כדי להביא לשיתוף פעולה מצדו בתיק 4000. במסגרת ההסכם, חפץ צפוי לספק מידע גם בתיק 1000 ופרשיות הנוגעות לרעיית רה"מ. נתניהו: "גם אלף עדי מדינה לא יעזרו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/18 10:06 יח באדר התשעח

ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה
ניר חפץ, צילום: פלאש 90

דרמה בחקירות נתניהו: יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, ניר חפץ, חתם אמש על הסכם עד מדינה בתיק 4000, כך נמסר היום (ב') ממשטרת ישראל. בימים האחרונים קיימו המשטרה והרשות לניירות ערך מגעים עמו כדי להביא לידי שיתוף פעולה מצדו ולחתימתו על ההסכם.

הסנגור הפלילי הבכיר עו"ד אילן סופר, נפגש בשמו של חפץ כמה פעמים בשבוע שעבר עם בכירים בלהב 433, ודן איתם בתנאי ההסכם. במסגרת ההסכם, חפץ צפוי לספק מידע גם בתיק 1000 ופרשיות הנוגעות לרעיית רה"מ. על פי הפרסום ב-ynet, חפץ זכה לחסינות מלאה, במסגרתה הוא לא יישלח לכלא ולא ישלם קנס.

מסביבתו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המירוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".

חפץ היה עצור במשך שבועיים בתיק 4000, והכחיש את כל החשדות נגדו. לאורך הפרשה הוא יוצג על ידי עו"ד ירון קוסטליץ, שאף הופיע אתמול בבית המשפט וסיכם עם נציגי המשטרה והרשות לניירות ערך על שחרורו למעצר בית. קוסטליץ' ייצג את חפץ בדיונים השונים, ואף הגיש ערעור על הארכת מעצרו של חפץ בבית המשפט המחוזי.

אלא שמתחת לפני השטח היחידה הכלכלית והרשות לניירות ערך פעלו בחשאי ובמקביל להליך, והקפיצו באמצע השבוע שעבר את עו"ד סופר, לאחר שהבינו כי חפץ יכול לתרום רבות לחקירת תיק 4000. החוקרים ארגנו לסופר כמה פגישות עם חפץ, ונכון לעכשיו העניין נמצא במשא ומתן מתקדם לפני חתימה.

חפץ נעצר לפני כשבועיים בחשד לקבלת שוחד ושיבוש מהלכי חקירה. באחד הדיונים בעניינו התברר כי חפץ כבר מסר עדות מפורטת ברשות לניירות ערך בסוף חודש דצמבר האחרון, שם נשאל על קשריו עם שלמה פילבר ושאול אלוביץ'.