נוסחת טראמפ לשלום נחשפת: מדינה פלסטינית וחילופי שטחים

גורמים ישראליים בכירים סיפרו כי בשלב זה הממשל האמריקני לא מדבר על פינוי יהודים וערבים, חלוקת ירושלים אינה על הפרק ומעמדה של העיר והעברת השגרירות יידונו בהמשך. יש"ע: "מהלכים מסוכנים שכאלה אינם יכולים להיות לרוחה שלה ממשלה שכזאת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/11/17 07:26 א בכסלו התשעח

נוסחת טראמפ לשלום נחשפת: מדינה פלסטינית וחילופי שטחים
טראמפ עם נתניהו בביקורו בישראל, צילום: פלאש 90. קובי גדעון

מדינה פלסטינית, חילופי שטחים והזרמת כספים לרשות הפלסטינית, אלה עקרונות המתווה המדיני של ממשל טראמפ כפי שנחשפו אמש (מוצאי שבת) ב"חדשות סוף השבוע".

לפי הדיווח גורמים בכירים בישראל, שנטלו חלק בשיחות עם נציגי ממשל אמריקניים, הבינו כי נשיא ארה"ב מתכוון להציע לפלסטינים מדינה ולאמץ את מנגנון חילופי השטחים.

עם זאת, לדברי אותם גורמים, המתווה לא יתבסס בהכרח על קווי מלחמת ששת הימים שהיוו את הבסיס לרעיון שתי המדנות של הממשלים הקודמים. האמריקנים מתכוונים גם לשים דגש על פיתוחה הכלכלי של הרשות הפלסטינית באמצעות הזרמת מאות מיליוני דולרים שמרביתם יגיעו ממדינות ערב מתונות..

בשלב זה לא דובר על כוונה לפנות יהודים וערבים מבתיהם ובנוסף לכך ממשל טראמפ צפוי להכיר ברוב צרכי הביטחון של ישראל. לפי התרשמות הצד הישראלי חלוקת ירושלים כלל אינה עומדת על הפרק. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים וההכרה בעיר כבירתה הרשמית של ישראל יידחו להמשך.

ראש מועצת יש''ע, חננאל דורני, בהתייחס לפרסום העקרונות המדיניים של טראמפ ואמר: "מועצת יש''ע מתנגדת בכל תוקף לכל ויתור על חבלי מולדת. מהלכים מסוכנים שכאלה אינם יכולים להיות לרוחה שלה ממשלה שכזאת. נאבקנו בעבר ונמשיך להיאבק בכל רעיון להקמת מדינה ערבית ממערב לירדן".

ראשי שדולת א"י בכנסת, ח"כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ, הוסיפו כי "חשוב להבהיר כבר עכשיו. לא נסכים בשום אופן להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן, ו/או להעברת חבלי ארץ נוספים לידי הרש"פ. תכנית מדינית ברוח אוסלו ג' תיתקל בהתנגדות נחרצת שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן