'נאמני תורה ועבודה' נגד ארגוני הנשים והלהט"בים

התנועה הדתית והליברלית, בדרך כלל מתכתבת עם מסרים רבים של הלובי הנשי והלהט"בי. אך כשנודע על הקמת 'קו חם' לתלונות חיילות בנושא השירות המשותף , הם הביעו על כך ביקורת חריפה, בדיוק כפי שהתנגחו עם ארגון 'צו אחד'

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/06/17 10:00 ה בתמוז התשעז

'נאמני תורה ועבודה' נגד ארגוני הנשים והלהט"בים
קו חם לחיילות. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

כשארגון 'צו אחד' נוסד, במטרה לתת מענה לחיילים דתיים שנתקלים בבעיות בצבא, הקימה תנועת 'נאמני תורה ועבודה' קול זעקה וקבלה על כך שכביכול יש בזה צעד של חוסר אמון כלפי צה"ל. השבוע הסתבר שחיצי הביקורת של התנועה הדתית-ליברלית, יכולים להיות מכוונים גם כלפי מקומות אחרים.

שדולת הנשים בישראל פרסמה השבוע כי הם נפגשו עם בכירי צה"ל במטרה לתת מענה ל-"מאבק המכוער נגד השירות המשותף". בדף הפייסבוק של השדולה נכתב, כי כדי לתת מענה לכל מיני שקרים שלטענתם מופצים בנושא הפקודה וכדי להילחם בתופעות של הדרת נשים ופגיעה בחיילים להט"בים, הם הקימו 'קו חם', אליו יוכלו לפנות חיילות וחיילים שלדעתם נעשה להם עוול.

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה לא אהבו את היוזמה וכתבו בדף הפייסבוק שלהם כי "הזמנת חיילים בשירות להתלונן מחוץ לגבולות הצבא, הזמנה שנעשתה בזמנו על ידי "צו אחד", הביאה את מה שהיה צפוי ומתבקש: שכל גוף יפעל באופן דומה.

לצערנו, אלה ואלה פסולים".

הפוסט של ארגוני הנשים והלהט"ב

הפוסט של ארגוני הנשים והלהט"ב                                                     צילום: צילום מסך

 

לשיטתם, "במדינה דמוקרטית יש מקום חשוב לביקורת על גופים צבאיים אך היא אינה יכולה להיעשות באמצעות הקמת מנגנונים חיצוניים המזמינים חיילים בשירות, לעקוף את המערכת הקיימת".

בתנועה הדגישו כי בצבא יש מי שאמון על פיתרון בעיות של חיילים וחיילות, "בצה"ל יש מספר מנגנונים לשם כך, כמו הרבנות הצבאית, נציב קבילות החיילים וגם היוהל"ם אשר עוסקת בנושאים מגדריים".