משרד הביטחון מציג: תוכנית להגברת הביטחון ביו"ש

בדיון מיוחד בהשתתפות ראשי רשויות הוצגה התוכנית, שמבקשת להשיג עליונות מבצעית תוך שימוש בטכנולוגיה, ולשפר את התשתיות באזור. "פעם ראשונה שהמשרד מציג תפיסה כוללת לשיפור איכות החיים ביו"ש", אמר סגן השר בן דהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 09:19 טז בטבת התשעח

משרד הביטחון מציג: תוכנית להגברת הביטחון ביו"ש
הצגת תוכנית "קשת יהונתן", צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

תוכנית "קשת יהונתן" להגברת הביטחון ביהודה ושמרון הוצגה אתמול (ג') במהלך דיון מיוחד שהתקיים לבקשת שר הביטחון אביגדור ליברמן, ובהובלת סגנו אלי בן דהן. בדיון השתתפו מפקד פיקוד מרכז אלוף רוני נומה, עוזר השר לענייני התיישבות קובי אלירז, יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני, ראשי מועצת יש"ע וראשי הרשויות ביהודה ושומרון.

מפקד פיקוד המרכז הציג את התכנית, שמטרתה לשפר את איכות החיים ולהגביר את הביטחון ביהודה, שומרון והבקעה, תוך השגת עליונות מבצעית באמצעות שימוש בתשתיות וטכנולוגיה, וזאת למול האתגרים הביטחוניים הרבים במרחב, ובעיקרם אתגר הטרור. האלוף הדגיש את מחויבות הכוחות לביטחון ולאיכות תושבי המרחב.

בפגישה עודכנו ראשי יש"ע בתוכנית העתידית להגנת המרחב והיישובים, וכן במצב התכנון והביצוע של כבישים חדשים ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. בתוכנית החומש מופעים כבישים רבים לתכנון שיפור וסלילה, בהם 60, 90, 375, 437, 45, 55, 505, 466, 465, 5066, 446 ו-80. השיפורים צפויים להפוך את הנסיעה בכבישים לבטוחים ובטיחותיים יותר, ולהקל על איכות החיים והבטיחות בדרכים של כל התושבים החיים במרחב.

סגן השר בן דהן עדכן על הכבישים שכבר נמצאים בביצוע, כמו כביש "לב יהודה" (עוקף אל-ערוב), כביש עוקף חווארה, שיקוע קלנדיה, הכביש לבית אריה וכביש חשמונאים-מודיעין עלית.

במהלך הדיון, אמר סגן השר כי "זו הפעם הראשונה שמשרד הביטחון מציג תפיסה כוללת לשיפור איכות החיים ביהודה ושומרון. התכנית הוכנה בהנחיית שר הביטחון, והיא מביאה ליד ביטוי את עמדת כל גורמי הביטחון הרלוונטיים. התוכנית מחזקת את עליונות הצבא ואת ביטחון התושבים תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות".

עוזר שר הביטחון קובי אלירז הדגיש כי יש לגייס את המשרדים הרלוונטיים הנוספים הקשורים למרכיבי התכנית ולתקצובה בשנים הקרובות.

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון הודו לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולסגנו אלי בן דהן על תפיסת העולם החדשה שהם מובילים במשרד הביטחון, בראייה הכוללת את כל  מרכיבי החיים באזור, ועל שיתופה עם ראשי ההתיישבות. לדבריהם "מדובר בשינוי מרענן וחיוני לאזור". בנוסף, ביקשו ראשי הרשויות להעביר מסר לחיילי צה"ל ומפקדיו דרך האלוף נומה, ובו הם מודים על לילות כימים שהצבא עושה למען המשך החיים התקינים בהתיישבות.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני אמר: "מדובר בקפיצת מדרגה גדולה מאוד ביכולות של מערכת הביטחון, ומידע שיחזק את תחושת הביטחון של תושבינו. בהתיישבות יש היום איכות חיים והרגשת רוגע, ואני מודה למערכת הביטחון ולחיילי צה"ל על כך. אני שמח על התוכנית הרחבה, כעת נדרש תעדוף של הממשלה בתקצוב ביצוע הפרויקטים החשובים שהוצגו בפנינו".