משפחת אזריה לנשיא: דון מחדש בבקשת החנינה לאלאור

הוריו של החייל שמרצה מאסר לאחר שהורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון, ביקשו מהנשיא לשקול את הנושא מחדש. בית הנשיא: "בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 16:08 ו בטבת התשעח

משפחת אזריה לנשיא: דון מחדש בבקשת החנינה לאלאור
אלאור אזריה , צילום: פלאש 90. אבשלום ששוני

צ'רלי ואושרה אזריה, הוריו של החייל אלאור אזריה, פנו היום (א') במכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין, שבו ביקשו ממנו לדון מחדש בבקשת החנינה של בנם.

במכתב לנשיא כתבו הוריו של אלאור, שהורשע בהריגת מחבל פצוע בחברון: "אנו פונים אליך על מנת שתשוב ותשקול את בקשת החנינה של בננו אלאור. זאת לאור בקשתם הזהה של ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת, לרבות שר הביטחון אביגדור ליברמן". ההורים ציינו כי מספרם של חברי הכנסת שתמכו בבקשה וחתמו על עצומה בנושא הגיע ל-55

בתגובה למכתב נמסר מבית הנשיא כי "הבקשה התקבלה ותיענה במישרין אל הפונה כמקובל". עם הפרסום לפני כמה שבועות על עצומת הח"כים המתגבשת התייחסו בבית הנשיא לנושא, ואמרו כי "חשוב לזכור כי על פי המדיניות הנוהגת בטיפול בחנינות לאורך השנים, בקשה מחודשת לחנינה ניתן להגיש רק בחלוף שישה חודשים מיום שניתנה החלטת הנשיא בבקשתו הקודמת של הנידון אלא אם כן חל שינוי מהותי בנסיבות הבקשה".

לפני מעט יותר מחודש דחה הנשיא ריבלין את בקשת החנינה שהגיש אזריה. אנשי בית הנשיא שיגרו לחייל, המרצה את עונשו, מכתב שבו נאמר בין היתר כי "נשיא המדינה נתן דעתו לעבירות שבוצעו על ידך ולנסיבותיהן, לכל הדברים שנכתבו בבקשתך, לכל החומר וכן לחוות הדעת שהובאו בפניו והחליט לדחות את הבקשה".

בהמשך צויין כי ''מעיון בחומר שהונח לפניו למד הנשיא כי בגזר הדין הביאו בחשבון בתי הדין הצבאיים את הנסיבות המועלות על ידך, המופיעות בחלקן בבקשת חנינה זו, כשיקולים לקולא, וציינו כי בהתחשב בהן הקלו עמך בדין''.